Miasto Suwałki kończy projekt utworzenia Transgranicznego Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów w Suwałkach. Jego celem jest poprawa współpracy transgranicznej w obszarze rozwoju przedsiębiorczości, która w efekcie będzie miała bezpośredni wpływ na rozwój regionu pogranicza Polski i Litwy.
Informacja prasowa.
W czwartek, 11 września w suwalskim Urzędzie Miejskim odbyło się podsumowanie projektu. W ramach działania został przeprowadzony remont pomieszczeń Urzędu Miejskiego w Suwałkach na potrzeby utworzenia Transgranicznego Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów, obejmujący nie tylko roboty budowlane, ale też zakup mebli i sprzętu elektronicznego. Ponadto odbyły się szkolenia dla przedsiębiorców z zakresu eksportu do krajów Europy Zachodniej oraz Skandynawii oraz szkolenia dla pracowników m.in. z promocji gospodarczej i obsługi inwestora. Dodatkowo pracownicy centrum uczestniczą w kursie j. angielskiego z elementami j. biznesowego.
Działaniem, które zaplanowano w ramach projektu, była także organizacja seminarium poświęconego korzyściom współpracy gospodarczej przedsiębiorców z regionu transgranicznego. Swoje wykłady w ramach seminarium mieli: Sergiusz Kuczyński, Prezes Zarządu Europejskiej Grupy Wermikulitowej Sp. z o.o., Arkadiusz Tarnowski, Zastępca Dyrektora Biura ds. Realizacji Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A., Henryk Szymański, Kierownik Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Wilnie i Aleksander Milota I Radca, Kierownik Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Konsulatu Generalnego RP w Kaliningradzie. O Programie Rozwoju Przedsiębiorczości Miasta Suwałki na lata 2014-2020 opowiedział zaś Czesław Renkiewicz, prezydent Suwałk.
Działanie zrealizowane zostało w ramach Funduszu Małych Projektów (FMP) Programu Współpracy Transgranicznej Litwa–Polska 2007-2013.