Reklama

Zarządzanie zmianą: aranżacja przestrzeni to więcej niż meble

Data:

- Reklama -

Orgatec Modern Office & Facility to wydarzenie, które swoją formułą już dawno przestało przypominać tradycyjne targi meblarskie. Konwencja przedsięwzięcia oraz jego skala ewoluowała do formy globalnej platformy umożliwiającej wymianę wzajemnych pomysłów i doświadczeń osób związanych z aranżowaniem przestrzeni biurowej na całym świecie. Choć do wydarzenia pozostały niemal dwa miesiące, już teraz ponad 600 wystawców z całego świata zadeklarowało swoją obecność. Wśród nich Mikomax Smart Office.

Fot. www.orgatec.com
Fot. www.orgatec.com

Impreza odbędzie się w Kolonii w dniach 25-29 października. Przedsięwzięcie ma charakter wielopłaszczyznowy. Stoiska i ekspozycje wystawców stanowią punkt wyjścia do rozważań nad ideą współczesnego biura.

– W ciągu ostatnich kilku lat wydarzenie uległo znacznemu przekształceniu, podobnie jak sama idea aranżacji miejsca pracy – komentuje Zuzanna Mikołajczyk, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu oraz Członek Zarządu Mikomax Smart Office. – Obecnie przestrzenie office spełniają już inne kryteria niż tylko dostarczenie narzędzi do wykonywania zadań. Biuro ma wspierać pracownika w realizowaniu codziennych obowiązków m.in. poprzez ergonomiczne rozwiązania czy strefy dedykowane różnym zespołom projektowym o zmiennej dynamice pracy. Pomocne są w tym wielofunkcyjne meble umożliwiające działanie w trybie sit&stand, szybkie spotkania kreatywne czy pracę w skupieniu, w tym poprzez koncepty akustyczne znakomicie wyciszające przestrzeń do pracy lub rozmowy. Ciekawym rozwiązaniem są też kabiny izolujące od hałasu otwartego biura. Sprawdzają się one nawet w niewielkich pomieszczeniach i pozwalają na swobodne wykonanie np. rozmowy telefonicznej. Dzięki temu znacznie zwiększa się komfort pracy nie tylko jednostek korzystających z nich, ale wszystkich użytkowników biura. Na wykonywaniu służbowych obowiązków spędzamy średnio około 1923 godzin rocznie. Odpowiednio dostosowane stanowisko warunkuje bardziej efektywne wykonywanie zadań, mniejsze zmęczenie i ogranicza bądź całkowicie eliminuje bóle pleców. Wydajność i satysfakcja pracowników rośnie, a firma na tym zyskuje.

Fot. www.orgatec.com
Fot. www.orgatec.com

Orgatec to jedno z wydarzeń branżowych z najdłuższą historią. Pierwsza edycja odbyła się jeszcze w RFN w 1953 roku, gromadząc 42 wystawców. Obecnie ma ona międzynarodowy charakter – większość wystawców i niemal połowa gości pochodzi z zagranicy. Dzięki temu wszelkie nowości pojawiające się w Kolonii mogą bardzo szybko stać się obowiązującymi trendami na całym świecie.

– Targi w Kolonii to bardzo prestiżowe wydarzenie, podczas którego producenci i projektanci mogą zweryfikować swoje pomysły i koncepcje na arenie międzynarodowej. To ogromny sukces widzieć, że nasze propozycje sprzed kilku lat, jak biurko dedykowane pracy w trybie sit and stand z dostosowywaną wysokością blatu, spotykają się z aprobatą i zainteresowaniem międzynarodowego gremium. Polski design jest na wysokim poziomie stawiając na jakość i dokładne, precyzyjne wykończenia. Tworząc nasze koncepty hołdujemy zasadzie wielofunkcyjności oraz prostym rozwiązaniom. Na przykład dostosowując wzajemną szerokość poszczególnych modułów, dwa biurka mają wymiary dokładnie takie same, jak systemy dedykowanemu relaksowi. Pozwala to na aranżowanie optymalnych stref bez konieczności stawiania ścian – komentuje Zuzanna Mikołajczyk, Mikomax Smart Office.

Fot. www.orgatec.com
Fot. www.orgatec.com

– Ponadto odnoszę wrażenie, że idea „slow life” wkracza również w sferę office, dzięki temu coraz większą wagę zaczyna przykładać się do etapu projektowania tak, by biuro było funkcjonalne, ale też elastyczne, komfortowe i zwyczajnie przyjazne. Obserwujemy też zapotrzebowanie na wsparcie w zmianie i rearanżacji przestrzeni – ułatwiamy te zmiany. Rośnie świadomość, że dobrze zaprojektowane biuro będzie wspierało nie tylko pracowników, ale też realizację celów organizacji. Współczesne rozwiązania w prosty sposób dostosowują przestrzeń do kultury przedsiębiorstwa i formuły pracy, a co najważniejsze, są wielofunkcyjne  – dodaje.

Na pytanie, jak będą wyglądać firmy przyszłości, odpowiedzą również sami organizatorzy. W Centrum Kompetencji RE/WORK – Moments of Inspiration by Ippolito Fleitz Group zaprezentowane zostaną pomysły na biura następnych dekad. Szereg konferencji skupiających ekspertów z całego świata z zakresu architektury i zarządzania nieruchomościami ma stanowić inspirację do wymiany pomysłów, doświadczeń czy oczekiwań wobec „tomorrow office”.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij:

Reklama

Najczęściej czytane

Przeczytaj więcej
Powiązane

Karatecy wrócili z Bartoszyc z medalami

W sobotę, 20 listopada w Bartoszycach odbyła się kolejna...

Suwalczanin najszybszy na Litwie

Podczas odbywającej się 11 września ósmej rundy motocyklowych Mistrzostw...

W Kinie konesera: Kraina miodu

We wtorek, 10 marca o godz. 19.00 odwiedzający Cinema...

SKB Litpol-Malow w IV rundzie pokonał trzy drużyny po 7:0

Udana wyprawa suwalskich badmintonistów do Poznania. Podopieczni Jerzego Dołhana pokonali...