W czwartek, 27 kwietnia w Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku odbyła się uroczysta gala, podczas której poznaliśmy laureatów nagrody Podlaska Marka Roku. W kategorii Wydarzenie zwyciężył Suwałki Blues Festival.
Na podst.: Wrota Podlasia
W tym roku najlepsi w swoich kategoriach okazali się: firma Megdal za implanty kostne pokryte warstwą węglowo-krzemową; firma Mlekovita za wyroby mleczarskie produkowane pod marką MLEKOVITA; firma Pronar za rozbudowę fabryk w Narewce i w Siemiatyczach oraz ukończenie budowy fabryki w Hajnówce; Suwalski Ośrodek Kultury za Suwałki Blues Festival; Galeria Arsenał w Białymstoku; Petros Psyllos za – MATIĘ – sztuczne oko dla osób niewidomych i w końcu Konsulat Honorowy Republiki Finlandii w Białymstoku za akcję Przedsiębiorcy dzieciom.
Wyjątkową, bo przyznaną przez internautów, Markę Konsumentów, zdobyło Hospicjum pw. Proroka Eliasza.
Dodatkowo, podczas gali ogłoszono laureatów tytułów Honorowego Ambasadora Województwa Podlaskiego oraz Ambasadora Podlaskiej Gospodarki. W tym roku Ambasadorem regionu został Karol Okrasa, w swoich programach często promujący uroki województwa, zaś Ambasadorem Podlaskiej Gospodarki zostali przedstawiciele branży szkutniczej, jachtowej reprezentowani przez: Roberta Hanisza – dyrektora produkcyjnego firmy Ślepsk, Benedykta Kozłowskiego – właściciela stoczni jachtowej Balt-Yacht Sp.j. oraz Sebastiana Nietupskiego – dyrektora zarządzającego firmy Kotniz.