Czy BIO-gadżety reklamowe to dobry kierunek promocji?

Nurt ekologiczny sięga dziś coraz dalej i angażuje uwagę specjalistów z wielu dziedzin. Oczywiście najważniejszy jest przemysł, gdyż to on ma największy wpływ na stopień zanieczyszczenia naszej planety. Po to też wprowadza się różne normy emisji CO2 i inne restrykcje, aby chronić Ziemię przed niszczącą ją eksploatacją i nadmiernym korzystaniem z jej zasobów.

Cały czas proponuje się zamienniki, ulepsza metody recyklingu oraz wdraża procedury zapewniające efektywniejsze zarządzanie odpadami. Jak ma się do tego jednak produkcja gadżetów reklamowych? Czy promocyjne produkty z kategorii BIO mają w ogóle rację bytu i są w stanie odpowiednio wesprzeć działania marketingowe marki, która je wybierze?

Po co nam BIO-gadżety?

Czy nie wystarczy zwykły, plastikowy długopis z logo firmy, tylko od razu trzeba inwestować w taki wykonany z materiałów biodegradowalnych? Czy osoba, która otrzymuje taki gadżet w ogóle zwróci na to uwagę, a użyty surowiec zadecyduje o tym, czy skorzysta z oferty danej marki, czy też nie? By odpowiedzieć na te pytania, należy się najpierw zastanowić nad tym, co ma szansę zostać z potencjalnym konsumentem dłużej – długopis plastikowy podobny do każdego innego, czy też taki wykonany z bambusa, który jest funkcjonalny i elegancki? Co prawda świadomość ekologiczna nadal kuleje w naszym kraju, jednak z czasem kategoria takich gadżetów reklamowych ma szansę się powiększyć. Ci, którzy są jednak świadomi wpływu na środowisko naturalne, o wiele cieplej będą odbierać drewniane długopisy lub takie, do których stworzenia użyto materiałów z recyklingu.

Ocieplenie wizerunku firmy

BIO-gadżety reklamowe na pewno stanowią spore wyróżnienie na tle konkurencyjnych firm i łatwiej zostaną zapamiętane, więc chociażby z tego względu warto w nie zainwestować. To dowód, że reklamodawca wspiera nurt ekologiczny i chce budować wspólnie przyjazne otoczenie, dbając o jego naturalne elementy. Życie w zgodzie z naturą, ale i bez rezygnacji z rozwiązań współczesnego świata to sztuka, a takie gadżety mogą bardzo pomóc nam to osiągnąć – nie mówiąc już o pozytywnym wydźwięku dla kampanii marketingowej.

Przykłady BIO-gadżetów

Wspomnieliśmy już o długopisach z drewnianą obudową i wykonanych z bambusa. Produktów reklamowych należących do tej kategorii jest jednak o wiele więcej. Czasem projektanci idą o krok dalej, dzięki czemu promocja logo i nazwy firmy może odbywać się w postaci nadruku lub grawerunku wykonanych na: ładowarce słonecznej do urządzeń mobilnych, zestawie biurowym (długopis, notes, kalkulator i nie tylko), ekologicznej, bawełnianej lub jutowej torbie na zakupy lub zegarze LCD zasilanym wodą.

Artykuł powstał we współpracy z portalem Bewu.pl

Dodaj komentarz