13 października o godz. 19.00 Suwalski Ośrodek Kultury zaprasza na Niedzielę Teatralną. W programie spektakle: „Kongres futurologiczny” oraz „Próżność ukarana”.„Kongres Futorologiczny” w g Stanisława Lema
Reżyseria: Jolanta Hinc-Mackiewicz
Scenariusz: Michał Sawicki i Jolanta Hinc-Mackiewicz
Opracowanie muzyczne: Jacek Sawicki
Występuje: Michał Sawicki
Żartobliwy tekst o przyszłości przewidzianej przez znanego pisarza science fiction, która (czasami odnosimy takie wrażenie), już się ziściła na naszych oczach, zatem może to już obraz rzeczywistości, jaka się gdzieś, kiedyś zdarzyła lub zdarzy.
Monodram prezentuje jeden dzień z życia naukowca podróżującego po krańcach Galaktyki z kongresu na kongres, by z lękiem spoglądać przez okno statku kosmicznego , czy jest jeszcze dokąd wracać, czy Ziemia jeszcze trwa. Pełna humoru opowieść o zjawiskach mających groźny wpływ na nasze życie, z których najdelikatniejszą jest lobbing na rzecz wielkich korporacji czy ochrona możnych tego świata bez liczenia się z życiem pojedynczych ludzi.
Lekka forma narracji ożywia formę teatru jednego aktora działającego z kilkomazaledwie rekwizytami, w niemal pustej przestrzeni . (Przywołanie terminu zastosowanego po raz pierwszy przez Petera Brooka, nie oznacza naszej pychy w ocenie efektów naszej pracy scenicznej, ale określa kierunek naszych poszukiwań związany z tym terminem, przyswojonym przez teatr poszukujący).
Spektakl ten jest kolejną „produkcją” Fabryki monodramu – zespołu ludzi , wywodzących się z Teatru Efemerycznego i Efemerycznych dzieciaków, których fascynuje Teatr Jednego Aktora, który zawsze jest formą walki sam na sam aktora z widzem, przekonanie go do swoich racji, swojej wizji świata, wywołania wzruszenia przywołanymi na scenie emocjami. Michał Sawicki od 9 lat pracuje na scenie, z monodramem mierzy się po raz drugi.
„Próżność ukarana” – adaptacja Ani z Zielonego Wzgórza wg Lucy Maud Montgomery
w wykonaniu: Zofii Mackiewicz
Scenariusz, reżyseria i opracowanie plastyczne: Jolanta Hinc-Mackiewicz
Opracowanie muzyczne: Piotr Dyczewski
Lekka opowieść o histerycznej i pełnej temperamentu Ani i jej cierpieniach wywołanych próżnością. Adaptacja uwielbianej przez pokolenia czytelniczek powieści kanadyjskiej pisarki, której postrzeganie świata nadal nas urzeka i co dziwne, nie jest anachroniczne. Wrażliwość, pogoda ducha i ogromna wyobraźnia to cechy wspólne bohaterki scenicznej i młodej wykonawczyni.