Najlepszym produktem turystycznym województwa podlaskiego w 2011 r. został Wojewódzki Ośrodek Sportu i Rekreacji „Szelment”. Drugie miejsce zajął Białostocki szlak kulinarny. Tuż za nim – na trzecim miejscu – znalazła się Suwalszczyzna “Kraina jak Baśń ”.
Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna już po raz czwarty koordynowała etap regionalny Konkursu „Najlepszy Produkt Turystyczny – Certyfikat POT 2011”, którego głównym organizatorem jest Polska Organizacja Turystyczna. W tym roku kapituła musiała ocenić w sumie 20 propozycji. Ze zgłoszeń wybrała 11 najlepszych produktów. Trzy z nich będą ubiegać się o Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej w etapie ogólnopolskim konkursu.
Największe szanse na nagrodę ma centrum narciarskie na Suwalszczyźnie, które zostało ocenione najwyżej. Wojewódzki Ośrodek Sportu i Rekreacji Szelment przyciąga turystów 7 naśnieżanymi, ratrakowanymi i oświetlonymi trasami narciarskimi. Amatorzy białego szaleństwa mogą skorzystać z wypożyczalni i serwisu sprzętu. Latem w ośrodku turyści i mieszkańcy województwa mogą zagrać z minigolfa, wypożyczyć rower lub sprzęt pływający.
Na podium znalazła się także Suwalszczyzna “Kraina jak Baśń ”, czyli kampania promocyjna, której celem jest wydłużenie sezonu turystycznego i wzrost liczby turystów przyjeżdżających do województwa podlaskiego. To ciekawy sposób zainteresowania przyjezdnych naszym regionem. Goście z różnych części kraju w tym roku po raz pierwszy zbierali pieczątki w Paszporcie Wędrowca oraz rozwiązywali Questy.
Innymi produktami, którymi nasze województwo może się pochwalić, są Podlaski Szlak Kulturowy „Drzewo i Sacrum”, „Kruszyniany – mała ojczyzna Tatarów Polskich” , Pozytywne Wibracje Festival Białystok czy Centrum Rękodzieła Ludowego w Niemczynie.
[mappress mapid=”1″]