Reklama

Ciepłe kapcie, ogrzewacze dłoni i Miś Uśmich. Czym jeszcze chcą promować Suwałki?

Data:

- Reklama -

Trwają konsultacje społeczne projektu „Strategii Promocji Miasta Suwałki na lata 2016 – 2020”. Dokument ten wskazywać ma w przyszłości kierunki działań, by zachęcić turystów i inwestorów do zwrócenia uwagi na nasze miasto. Wśród pomysłów znalazła się m.in. organizacja festiwalu lodów, zawodów psich zaprzęgów i snowkitingu.

Strategia Promocji Suwałk do roku 2020 została opracowana przez firmę EU-Consult z Gdańska, która za realizację zlecenia otrzymała ponad 32 tys. złotych. To kwota niemal dwa razy niższa niż wynagrodzenie WYG International, firmy, która stworzyła pierwszy dokument promocyjny miasta. Więcej: TO JUŻ BYŁO – POGODNE SUWAŁKI I UŚMICH. JAK TERAZ PROMOWAĆ MIASTO?

Maskotka Suwałk.
Maskotka Suwałk.

Tym razem, oprócz wskazania kierunków i propozycji nowych rozwiązań, specjaliści EU-Consult pokusili się również o ocenę niektórych aspektów związanych z promocją marki Suwałki. Uwagę zwraca choćby ocena rozpoznawalności Suwałki Blues Festival, wydarzenia, na który samorząd przeznacza ponad 1 mln złotych rocznie. – Jedno z największych regionalnych wydarzeń – „Suwałki – Miasto Bluesa” – rozpoznawane jest zaledwie przez nieco ponad 6% respondentów badania ogólnopolskiego – piszą w dokumencie autorzy. Mało znane jest również logo miasta, mimo tego, że miasto i organizacje związane z turystyką uczestniczą w targach tematycznych w Polsce i poza granicami kraju. – Rozpoznawalność „Misia UśMicha” w badaniu ogólnopolskim okazała się być bardzo niewielka – podkreślają twórcy SPS. Nieco lepiej wypada hasło: „Pogodne Suwałki”. – Hasło to nawiązuje do bezpośrednich i powszechnych skojarzeń z pogodą, klimatem i położeniem – czyli cech, które wg aktualnych badań stanowią główne skojarzenia z miastem. Ze względu na brak zmian w postrzeganiu Suwałk (a wręcz ich ugruntowaniu) oraz zdecydowanie pozytywnych ocen dotychczasowej esencji marki (68,7% ocen bardzo dobrych i dobrych oraz 30,5% neutralnych) nie występują przesłanki do modyfikacji hasła stanowiącego motyw przewodni kampanii – zaznaczają specjaliści z EU-Consult.

Logo miasto, które wraz z projektem maskotki i Księgą Tożsamości Wizualnej Suwałk kosztowały 10 tys. euro.
Logo miasta, które wraz z projektem maskotki i Księgą Tożsamości Wizualnej Suwałk kosztowało 10 tys. euro.

Warto wspomnieć, że w tworzeniu dokumentu brali udział również suwalczanie. W październiku 2015 roku w mieście odbyły się spotkania konsultacyjne i warsztaty. Ich celem było wskazanie kierunków działań, które mogą przyczynić się do lepszej promocji Suwałk. Uczestnicy spotkań proponowali m.in.: utworzenie budżetu obywatelskiego na promocję; lepsze oznakowanie punktu informacji turystycznej lub zmiana jego lokalizacji; współpraca w dziedzinie promocji pomiędzy miastem, gminą Suwałki i powiatem suwalskim; opracowanie wspólnego kalendarza imprez z gminami powiatu suwalskiego i miastem; wykorzystanie w promocji zbliżających się lekkoatletycznych mistrzostw Polski; promocja poprzez media społecznościowe; czy nawet… przyciągnięcie inwestorów branży chłodniczej lub zbliżonej w celu promocji miasta określanego „polskim biegunem zimna” (przede wszystkim poprzez eventy i wydarzenia targowe).

W tej chwili zawarte w SPS pomysły można ocenić lub dodać do nich własne propozycje lub uwagi. Konsultacje potrwają do 11 lutego 2016 r. Do zgłaszania uwag służy formularz papierowy dostępny w Urzędzie Miejskim w Suwałkach lub elektroniczny formularz dostępny na stronie: www.konsultacje.suwalki.eu. Opinie i uwagi dotyczące konsultowanego dokumentu należy zgłaszać do Wydziału Kultury, Turystyki i Promocji Urzędu Miejskiego w Suwałkach na udostępnionych formularzach, w niżej podany sposób: drogą pisemną – w kopercie z dopiskiem „Konsultacje strategii”, poprzez przesłanie pocztą na adres: Urząd Miejski w Suwałkach Wydział Kultury, Turystyki i Promocji 16-400 Suwałki, ul. Mickiewicza 1 lub złożenie w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego w Suwałkach; drogą elektroniczną – przesłanie na adres: ktp@um.suwalki.pl lub aandrulewicz@um.suwalki.pl albo mtreter@um.suwalki.pl.

ZAPOZNAJ SIĘ Z TREŚCIĄ STRATEGII PROMOCJI MIASTA SUWAŁKI NA LATA 2016-2020.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij:

Reklama

Najczęściej czytane

Przeczytaj więcej
Powiązane

Radni bezradni? Widzieli nowe logo, nie zgłosili uwag?

Ponownie skupiamy uwagę na procesach decyzyjnych w Ratuszu. Kontrowersje...

Temat zmiany logo Suwałk powraca. Miś „orężem” wyborczym (wideo)?

Nowe logo Suwałk wywołało burzę wśród mieszkańców. Prezydent Suwałk...

Kontrowersje wokół nowego logo Suwałk: Mieszkańcy przeciwni zmianom, Miś Uśmich powróci

Sprawa odświeżonego Systemu Identyfikacji Wizualnej Miasta Suwałki, który kosztował...

Suwałki w nowych barwach

Jeśli nie podobał się Państwu Miś Uśmich, jesteśmy ciekawi...