Suwałki mają być atrakcyjne dla turystów również zimą. Cykliczny festyn rodzinny z zimowymi atrakcjami to jeden z pomysłów na dodatkową promocję miasta.
Według zapisów Strategii Promocji Suwałk do 2020 roku miasto powinno zainwestować w organizację zimowej imprezy, jeśli chce budować wizerunek regionalnego centrum aktywnej turystyki. Jak zapowiada prezydent Suwałk, Czesław Renkiewicz – na początku przyszłego roku odbędzie zimowa impreza masowa, promowana w całej Polsce. Nie tylko Suwałki Blues Festival będzie więc mieć ambasadorów marki.
Pomysł na imprezę nie został jeszcze do końca sprecyzowany. Kamil Sznel z Urzędu Miejskiego w Suwałkach sądzi, że w programie wydarzenia mogłyby znaleźć się propozycje autorów Strategii Promocji. Według ich koncepcji podczas zimowego festynu rodzinnego – na razie pod roboczą nazwą – „Suwałki – aktywny biegun zimna” – miałyby odbyć się zawody psich zastępów; pokazy i warsztaty rzeźbienia w lodzie; zawody w ice racingu; a nawet… międzynarodowy zlot pogodynek. Inna propozycja dotyczy nawet zorganizowania Suwałki Ice Blues Festival. Hasła powiązane z imprezą to m.in.: „chłodnikowanie” na suwalskim biegunie zimna czy suwalska „lodówka kulturalna”.
Jakich ambasadorów Suwałki miałyby włączyć w promocję wydarzenia? Na giełdzie nazwisk znaleźli się: Bartek Jędrzejak, prezenter w Dzień Dobry TVN oraz Tomasz Zubilewicz, prezenter pogody w TVN.