Reklama

Chcesz prowadzić biznes również za granicą? Pomogą ci w tym środki unijne

Data:

- Reklama -

Wyroby i usługi polskich przedsiębiorców często są innowacyjne. Niestety, nie wszyscy mają wystarczające środki, aby prowadzić biznes również poza granicami kraju. Jeżeli chcesz nawiązać międzynarodową współpracę, to w tym celu możesz wykorzystać środki unijne.

Chcesz, aby twoja firma się rozwijała? Musisz zatem nieustannie poszukiwać nowych klientów. To właśnie kolejne zlecenia mają bezpośredni wpływ na rozwój twojego przedsiębiorstwa. Jeżeli dotychczas nie myślałeś o wyjściu ze swoimi produktami lub usługami na rynki zagraniczne, to czas to zrobić. Koszty nie stanowią już przeszkody – możesz skorzystać ze środków unijnych. Środki przeznaczone na lata 2014-2020 zostały przeznaczone również na pomoc polskim przedsiębiorcom w promocji swoich usług i towarów za granicą.

Z jakiego programu skorzystać?

Bazę informacji o dotacjach unijnych znajdziesz pod adresem: www.ideabank.pl/dotacje-unijne-fundusze-dla-firm. Jeżeli chodzi o możliwość zaprezentowania wyrobów czy usług poza granicami kraju, to szczególną uwagę powinieneś zwrócić na Program Inteligentny Rozwój (PO IR). W jego ramach jest realizowana dotacja „Go to Brand”. O tę mogą starać się firmy działające m.in. w branży spożywczej czy meblarskiej.

Polska żywność jest doceniana nie tylko na rynkach europejskich – kilka polskich firm jest już obecnych na egzotycznych rynkach, np. chińskim. W ostatnich latach polscy przedsiębiorcy interesują się również rynkami afrykańskimi. Dotarcie do kontrahentów utrudniają m.in. język i inna kultura. Aby zdobyć klientów, nie wystarczy rozesłać wiadomości pocztą elektroniczną – konieczne jest wzięcie udziału np. w targach.

Na jakie dofinansowanie mogą liczyć przedsiębiorcy?

Starając się o dotację na wprowadzenie swoich produktów na rynki zagraniczne, możesz otrzymać aż do 80% wartości całego projektu. Środki te będziesz mógł przeznaczyć m.in. na:

  • zakup usług doradczych,
  • sfinansowanie stanowiska na targach międzynarodowych,
  • działania mające na celu wprowadzenie produktów lub usług na rynki zagraniczne.

Ponieważ pozostałą potrzebną część środków będziesz musiał wyłożyć z własnej kieszeni, powinieneś upewnić się, że będziesz je posiadał. Możesz wykorzystać oszczędności, możesz również starać się o przyznanie kredytu. W drugim przypadku powinieneś odpowiednio wcześniej upewnić się, czy twój wniosek zostanie rozpatrzony pozytywnie – możesz wystąpić do banku m.in. o promesę.

Jakie korzyści płyną z wprowadzenia produktu lub usługi na rynki zagraniczne?

Nawiązując współpracę z zagranicznymi podmiotami, możesz liczyć na kolejny kanał zbytu. W efekcie twoja firma będzie się rozwijać, a ty będziesz mógł stworzyć kolejne stanowiska pracy. Pamiętaj również, że nawiązanie takiej współpracy, przełoży się na twoją konkurencyjność w kraju. Wytwarzając więcej niż dotychczas, będziesz miał większe możliwości, jeżeli chodzi o obniżenie cen choćby dla stałych klientów.

Oferowanie usług lub produktów za granicą to również kolejne możliwości rozwoju. Być może zauważysz nisze, które będziesz mógł zagospodarować, stając się przy tym jeszcze bardziej konkurencyjnym niż dotychczas i zwiększając swoje zyski.

Pamiętaj też, że gdy raz skorzystasz ze środków unijnych, będziesz lepiej zorientowany w ich pozyskiwaniu. To może sprawić, że również w przyszłości zdecydujesz się po raz kolejny wystąpić z wnioskiem o fundusze, aby dalej rozwijać i ulepszać prowadzony biznes.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij:

Reklama

Najczęściej czytane

Przeczytaj więcej
Powiązane

Wzrosną dotacje na wymianę pieców

Już od 15 lutego będzie można składać wnioski  o...

Ponad 3,5 mln zł otrzymały suwalskie NGO-sy

Już 94 umowy na współpracę z organizacjami pozarządowymi podpisał...

Promyk nadziei na rynkach

Odbicie giełd w USA w piątek wieczorem. Złoty zaczął odrabiać...

Wystartuj z własną firmą. Zdobądź dotację

Planujesz założyć działalność gospodarczą i szukasz pieniędzy na start?...