Reklama

Błędy w rozkładach jazdy nadal nie zostały poprawione (list i odpowiedź na list Czytelnika)

Data:

- Reklama -

Już kilka razy zwracaliśmy uwagę na to, że w rozkładach jazdy autobusów na terenie miasta występują błędy. Przy aktualizacji rozkładów lub zmianach tras autobusów powstaje jeszcze większe zamieszanie. Przedstawiciele spółki komunikacyjnej tłumaczą błędy niedostateczną liczbą pracowników, problemami z systemem i zapraszają do udziału w spotkaniu. Właśni otrzymaliśmy kolejnego maila w tej sprawie.

Szanowna redakcjo!!!

Piszę do Państwa w sprawie zajęcia się tematem komunikacji miejskiej w naszym mieście. Wielokrotnie jako pasażer, jedynego możliwego dla mnie środka transportu, jestem narażany na dezinformację oraz chaos jaki panuje w rozkładach jazdy. W jednym z burzliwych wywiadów z panem prezesem zapewniał on, iż błędy w rozkładach jazdy już nie będą się zdarzały, ale nadal one jak były, tak i są. Rozkłady nadal wprowadzają w błąd pasażera. Czyli po raz kolejny pasażer jest traktowany jako „zło konieczne”.  Mam nadzieję, że Państwa Redakcja okaże solidność dziennikarską i zajmiecie się Państwo tym tematem, bo w ostatnim czasie błędy w rozkładzie jazdy zdarzają się bardzo często, a nikt z tym tematem nic nie robi – bo i po co?

Przytoczę tutaj przykłady, które nie powinny mieć miejsca po wprowadzeniu tego superhipergiga systemu, który miał eliminować rozbieżności, a mianowicie:

Linia 3:

Według rozkładu jazdy z przystanku Kościuszki/ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 8 (07),  kurs w dni powszednie szkolne o godzinie 15:47 oraz kursy w dni powszednie ferie o godzinie 6:42, 14:43, 15:47 są przedłużone do Poddubówka, jednakże jadą ulicami Bakałarzewską – Zielone Kamedulskie oraz Wychodne do Poddubówka. Jednakże rozkład z przystanku przy ulicy Kościuszki/Urząd Miejski (03) dowiadujemy się, iż powyżej przytoczone kursy nie jadą jednak ulicą Bakałarzewską przez Zielone Kamedulskie do Wychodnego i Poddubówka a jadą ulicą Raczkowską, o czym jest brak jakiejkolwiek informacji w rozkładzie jazdy. A co gorsza rozkład jazdy z przystanku Kościuszki/ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 8 (07) informuje, iż kurs o godzinie 14:43 jedzie do Wychodnego przez Bakałarzewską i Zielone Kamedulskie a w rzeczywistości kursuje przez Wojska Polskiego – Ptaszyńskiego – Raczkowską – Poddubówek – Zielone Królewskie aż do Wychodnego o czym rozkład jazdy nie informuje.

Sprawa ma się podobnie na przystanku Wychodne 01 gdzie poranny kurs jedzie trasą przedstawioną na rozkładzie a popołudniowy kurs trasą zmienioną przez Zielone Kamedulskiue – Bakałarzewską – Mickiewicza – Waryńskiego – do 1.Maja/Pętla. Jest informacje, iż kurs jedzie do 1.Maja/Pętla (skrót B) jednakże pasażer sugeruje się trasą przedstawioną obok.

Linia 5:

Kolejnym przykładem wprowadzania pasażera w błąd jest fakt rozkładów jazdy linii 5 z przystanku Kościuszki/ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 8 (07). Na rozkładzie widać oznaczenie, iż wszystkie kursy linii jadą ulicą Hamerszmita, która jest uwzględniona w trasie jazdy, która kończy się przy ulicy 1.Maja/Pętla. Jednakże w rzeczywistości dwa kursy o godzinie 13:45 oraz 15:42 w rzeczywistości kursują do Żywej Wody, o czym rozkład jazdy już nie informuje.

Linia 10:

Kursy niedzielne kursują zupełnie inaczej niż te w dni powszednie szkolne i powszednie ferie. Jeden kurs po godzinie 9:06 w niedziele i święta z przystanku Pułaskiego/Kowalskiego (07) jedzie do Sejneńskiej/PGK przez ulicę Noniewicza natomiast kurs po godzinie 10:52 z tego samego przystanku już tylko do 1.Maja/Pętla też ulicą Noniewicza jednakże nie wiadomo czy kursem można dojechać w okolicę PWSZ i Wigierskiej czy jednak w okolice Waryńskiego.

Linia 11:

Tutaj błędów jest bardzo dużo w weekendy. Z rozkładu jazdy na przystanku Północna/os. Kamena (02) kursy w soboty o godzinie: 7:50, 10:54, 11:54 oraz 14:59 jak również kursy w niedziele i święta o godzinie 10:59, 12:00 oraz 14:59 według rozkładu jazdy jadą ulicą Mieszka I. a w rzeczywistości kursują ulicą Grunwaldzką.

Kolejnym wprowadzaniem w błąd pasażerów jest fakt linii 11 z Cmentarza Komunalnego. Według rozkładu jazdy wszystkie kursy jadą w kierunku Warszawska/Poznańska a w rzeczywistości jest zupełnie inaczej:

·         W dni powszednie szkolne w kierunku Północna/os. Kamena jedzie kurs  o godzinie 9:12

·         W dni powszednie szkolne w kierunku Warszawska/Poznańska jedzie kurs o godzinie 10:13

·         W soboty w kierunku Północna/os. Kamena jedzie kurs  o godzinie 12:04, 13:01, 16:11.

·         W soboty w kierunku Warszawska/Poznańska jedzie kurs o godzinie 11:07, 12:07, 15:12

·         W niedziele i święta w kierunku Północna/os. Kamena jedzie kurs  o godzinie 12:11, 13:08, 16:11

·         W niedziele i święta w kierunku Warszawska/Poznańska jedzie kurs o godzinie 11:12, 12:13, 15:12.

O czym rozkład jazdy nie informuje pasażera.

Linia 18:

Tutaj sytuacja jest taka sama jak w linii 11 przy Cmentarzu Komunalnym. Rozkład jazdy nie informuje, który kurs jedzie w kierunku miasta, a który w kierunku szpitala. I tak:

·         W dni powszednie szkolne oraz powszednie ferie w kierunku Szpitala jedzie kurs  o godzinie 11:11

·         W dni powszednie szkolne  oraz powszednie ferie w kierunku Utrata/Łąkowa jedzie kurs o godzinie 12:12

·         W soboty w kierunku Szpitala jedzie kurs  o godzinie 11:27, 12:57, 14:27.

·         W soboty w kierunku Utrata/Łąkowa jedzie kurs o godzinie 12:01, 13:31, 15:01.

·         W niedziele i święta w kierunku Szpitala jedzie kurs  o godzinie 11:21, 12:51, 14:21

·         W niedziele i święta w kierunku Utrata/Łąkowa jedzie kurs o godzinie 11:56, 13:26, 14:56.

Linia 21:

Dokładnie 3 dni temu (01.12.2017 rok) zmienił się rozkład jazdy tejże linii. Jednak, nikt nie zauważył błędów jakie są w rozkładzie jazdy. W soboty, niedziele i święta linia 21 po godzinie:

·         W soboty:5:03, 12:54, 21:04

·         W niedziele i święta: 5:24, 13:03, 21:04

Zajeżdża nie tylko do Szafirowej/MISPOL, ale również Brylantowej/PADMA,  o czym rozkład jazdy nie informuje pasażera.

A na deser potwierdzenie faktu niekompetencji pracowników PGK. Na stornie internetowej PGK niespełna 2/3 tygodnie temu pojawiła się informacja odnośnie sprzedaży biletów za pomocą telefonów komórkowych. Niestety „informatyk” zapomniał, że jak się coś kopiuje, to należałoby to przeczytać dokładnie i zmienić informację zawartą w opisie. I tak dowiadujemy się, że:

Zakup biletu na komunikację organizowaną przez Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie przy użyciu telefonu komórkowego jest możliwy za pośrednictwem aplikacji dostarczonych przez firmy: moBilet, mPay, SkyCash. Istnieje możliwość zakupienia biletów czasowych, jednorazowych przesiadkowych, dobowych, 3-dniowych oraz weekendowych. Więcej szczegółów na temat poszczególnych aplikacji znajduje się na poniżej wymienionych stronach internetowych:

Collpay: www.collpay.pl
GoPay: https://gopay24.pl
mPay: www.mpay.pl
SkyCash: www.skycash.com

W przypadku wystąpienia problemów z zakupem biletu bądź w celach reklamacyjnych należy skontaktować się na poniżej wskazane adresy mailowe lub formularze kontaktowe:

Collpay: http://callpay.pl/kontakt.html
Gopay: https://gopay24.pl/blog/kontakt/
mPay: bok@mpay.com.pl
SkyCash: apk_mobilna@mennica.com.pl

W Suwałkach nie ma możliwości zakupienia biletów czasowych, przesiadkowych, dobowych, 3-dniowych oraz weekendowych. System MoBilet nie funkcjonuje na terenie Suwałk jako system sprzedaży biletów. Błąd jest również w nazwie CollPay.

Proszę o zajęcie się tematem i wywarcie pewnego rodzaju presji na tym nieudolnym przewoźniku, o którym dość często jest głośno. Może czas, aby ktoś z władz zastanowił się nad rozwiązaniem problemu komunikacji miejskiej w naszym mieście. Na potwierdzenie moich powyższych analiz przesyłam screeny ze strony PGK Suwałki wykonane w dniu  4.12.2017 roku tak, aby władze nie mogły się wyprzeć, że nie znajduje się to na ich stronie. 

Z pozdrowieniami,

Marcin Banach

Poniżej publikujemy odpowiedź na list Czytelnika:

Kierownik ZKM, Piotr Wasiukow pisze:

– przytoczone przez autora listu zastrzeżenia dotyczące budowy rozkładu jazdy i legendy (instrukcji) w mojej opinii nie są błędami. W minimalnym stopniu rozbudowana legenda jest moim zamierzonym działaniem. Wieloletnia praktyka wskazuje, że spora część pasażerów nie czyta legendy albo czyta ją bez zrozumienia. Warianty tras poszczególnych linii autobusowych są bardzo rozbudowane, a skomplikowana legenda wprowadzi duże utrudnienia w czytelności i przejrzystości rozkładu jazdy. Według opinii autora listu legenda powinna być bardziej szczegółowa, dlatego też podjąłem działania, aby dostosować ją do potrzeb pasażerów, według życzeń autora. W związku z powyższym aktualizacje dotyczące rozbudowy legendy w rozkładach jazdy na stronie www zostaną wprowadzone dnia 08.12.2017 r., a rozkłady jazdy umieszczone na przystankach autobusowych będą wymieniane do dnia 11.12.2017 r.

– to prawda, że niedawno poleciłem informatykowi rozbudowę informacji na stronie www odnoszącej się do opłacania przejazdu poprzez aplikację na telefony komórkowe. Znalazłem odpowiedni opis instrukcji postępowania na stronie warszawskiej komunikacji miejskiej i poleciłem informatykowi zamieszczenie podobnej informacji na naszej stronie internetowej. Nie skontrolowałem pracy mojego pracownika. To ja ponoszę pełną odpowiedzialność za działania moich podwładnych. Przepraszam wszystkich za zaistniałą sytuację.

Kierownik ZKM

Piotr Wasiukow

1 KOMENTARZ

  1. Zupełnie przypadkiem natrafiłem na powyższą korespondencję. Rzeczywiście lista zarzutów dotycząca jakości funkcjonowania komunikacji w Suwałkach jest długa. W maju 2014 roku przedstawiłem Prezydentowi Miasta elementy dużego projektu optymalizacji systemów transportowych, obejmujących m.in opracowaną dwa lata wcześniej koncepcję relokacji pasażerskiego dworca kolejowego w sąsiedztwo dworca PKS. Zakwestionowałem również celowość i jakość zmian wdrożonych przez PTC w roku 2011, wskazując szereg błędów ideowych.

    Zaproponowałem przebudowę i uproszczenie systemu w oparciu o modelową koncepcję mojego autorstwa, zawierającą m.in. projekt przekształcenia linii nr 19 w szybkie połączenie ze strefą i podział zadań pomiędzy nią, a nową linię nr 1 (rozwiązanie to zostało przywłaszczone i wprowadzone przez urzędników pod postacią linii nr 13 – jednak w sposób obarczony błędem).

    Projekt mojego autorstwa zakładał nowoczesne rozwiązania organizacyjne stojące w opozycji tak do założeń funkcjonujących obecnie, jak też zgłoszonych w cytowanym e-mailu. Rozdźwięk jest jednak pozorny, bowiem nie jestem autorem cytowanej korespondencji. Wobec powyższego, zwracam się do Administratora portalu, z prośbą o usunięcie mojego nazwiska spod miałkiej intelektualnie korespondencji i opatrzenie jej podpisem faktycznego autora.

    Z poważaniem
    Marcin Banach

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij:

Reklama

Najczęściej czytane

Przeczytaj więcej
Powiązane

Miasto ogłasza konsultacje w sprawie transportu publicznego

W poniedziałek, 28 sierpnia rozpoczną się konsultacje społeczne w...

Chciałabym zobaczyć wszystkie „światy”. Wywiad z Anetą Stabińską, fotografką z Sejn

Aneta Stabińska swoją wieloletnią pasję zmieniła w zawód, ostatnio...

Warszawa bez mięsa – czy Suwałki mogą być następnym miastem?

W ostatnich dniach głośno zrobiło się o raporcie organizacji...

Unikatowy kompleks cmentarzy może zostać pomnikiem historii. Wreszcie będzie tam porządek?

Stan kompleksu cmentarzy siedmiu wyznań w Suwałkach pozostawia wiele...