Jeśli do końca grudnia 2017 roku nie dostaniesz od ZUS informacji o numerze Twojego rachunku albo jeśli zgubisz list z ZUS-u, koniecznie skontaktuj się z najbliższym oddziałem instytucji.
Jeśli nie będziesz znać swojego numeru rachunku, nie opłacisz składek w 2018 roku. Dotychczasowe rachunki do wpłat zostaną zamknięte 31 grudnia 2017 roku.
Jak sprawdzić, czy numer rachunku składkowego jest poprawny?
Możesz sprawdzić swój numer w przeglądarce www.eskladka.pl lub na stronie ZUS w wyszukiwarce numeru rachunku składkowego, a także w każdej placówce lub w Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem 022 560 16 00.
Twój rachunek powinien zawierać numer identyfikacyjny 60000002026, a ostatnie 10 cyfr rachunku to Twój numer NIP.
W liście z ZUS jest numer rachunku, który nie zawiera NIP-u płatnika albo NIP jest nieprawidłowy. Co zrobić?
W Twoim numerze rachunku składkowego umieścimy numer NIP, z którym zgłosiłeś się jako płatnik składek. Jeśli stwierdzisz, że NIP jest błędny, skontaktuj się z nami. Sprawdzimy Twoje dane identyfikacyjne.
Co trzeba wpisać w tytule przelewu?
Jedyne informacje, jakie od 1 stycznia 2018 r. musisz wpisać na przelewie, to kwota składki, nadawca i odbiorca płatności oraz Twój numer rachunku składkowego.
Do tej pory w bankowości internetowej były specjalne formatki przelewu do ZUS. Czy teraz robimy zwykły przelew krajowy?
Tak. Od 1 stycznia do opłacenia składek będziesz korzystać ze zwykłego przelewu, takiego, jakim płacisz np. za gaz czy telefon.