Przez najbliższe dwa lata – do końca 2019 roku – prowadzeniem Centrum Informacji Turystycznej w Suwałkach zajmie się Stowarzyszenie Kulturalne Kostroma w partnerstwie z Fundacją Rozwoju Regionu Gołdap. Te dwie organizacji złożyły ofertę w konkursie, opiewającą na 200 tys. złotych.

Konkurs na prowadzenie Centrum Informacji Turystycznej w Suwałkach został ogłoszony jeszcze w 2017 roku. Kwota, którą miasto Suwałki przeznaczy na realizację zadań, w 2018 roku wyniesie 100 tys. złotych i tyle samo w roku kolejnym – 2019. Środki mają pokryć m.in. rachunki za energię elektryczną, wodę, ścieki, ogrzewanie, ubezpieczenie sprzętu, usługi telekomunikacyjne i internetowe oraz sprzątanie.

Zadania Centrum Informacji Turystycznej pozostaną taki same, jak dotychczas. Karol Świerzbin ze Stowarzyszenia Kulturalnego Kostroma zaznacza jednak, bardzo zależy mu na ożywieniu punktu IT, a także na nawiązaniu szerokiej współpracy z przewodnikami turystycznymi i firmami działającymi w sektorze turystyki. W CIT nadal odbywać się będą spotkania w cyklu „Klub Podróżnika” (4 razy do roku), ale to nie wszystko – Kostroma już planuje zmianę formuły prezentacji materiałów promocyjnych lokalnych firm i agroturystyk oraz lepsze wykorzystanie wolnych przestrzeni w CIT. Podobnie jak do tej pory, organizacje obecne będą na targach i imprezach lokalnych – również w Gołdapi, u partnera Kostromy, co może wpłynąć na zwiększenie oddziaływania firm z subregionu suwalskiego.

Karol Świerzbin zapowiada szybkie uruchomienie strony internetowej poświęconej turystyce w Suwałkach i na Suwalszczyźnie, która w sposób kompleksowy i dokładny prezentowałaby ofertę i walory tej krainy. Poprzez stronę (i  w punkcie stacjonarnym) będzie można nabyć prace rękodzielników i artystów. Co więcej, nowi operatorzy CIT już szykują się do połączenia sił w stworzeniu wiarygodnego i aktualnego kalendarza imprez, a także wymianie materiałów, kontaktów i informacji.

„Nowy” CIT to także nowe gadżety miejskie i regionalne – w opcji do nabycia. Na razie trwają rozmowy z producentami i dostawcami gadżetów, więc projekty upominków z Suwałk i Suwalszczyzny muszą jeszcze chwilę poczekać „na ujawnienie”. Kostroma prowadzi też rozmowy z wydawnictwami i zaprasza do współpracy autorów z regionu, którzy chcieliby, aby ich albumu i książki wzbogaciły ofertę Centrum Informacji Turystycznej.

W CIT w wysokim sezonie turystycznym będą pracować nawet 3 osoby. Póki co, organizacje zamierzają zatrudnić pracownika z doświadczeniem w obsłudze ruchu turystycznego i ze znajomością języków obcych.

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj