Znamy już wszystkich kandydatów, którzy powalczą o tytuł Podlaskiej Marki. Wśród kandydatów znajdziemy m.in. naturalne kosmetyki wytwarzane z podlaskich ziół, unikalną kolekcję biżuterii, Ogólnopolskie Spotkania z Monodramem odbywające się w Suwałkach, czy wydarzenie Malow Open Days.
Kandydaci do tytułu będą rywalizowali w siedmiu kategoriach tematycznych: Produkt Spożywczy, Produkt Użytkowy, Inwestycja, Odkrycie, Wydarzenie, Kultura i Społeczeństwo.
Największą popularnością cieszyły się kategorie „Wydarzenie” i „Kultura”, w których zgłoszono ponad 70 ciekawych propozycji. Znajdziemy tu inicjatywy kulturalne i społeczne, które pokazują aktywność mieszkańców regionu takie jak PSACERY – czyli spacery ze schroniskowymi psami, kampanię „Pokaż dziadkom”, Białostocki Teatr Lalek, film „Wnyki”, Radio Akadera.
Bardzo ciekawie zapowiada się rywalizacja w kategorii „Okrycie”. Pośród 16 zgłoszeń znalazły się EyeFace Imago – oprogramowanie umożlwiające obsługę komputera przy użyciu twarzy i oczu, Anima – inteligentny system powiadomień, czy „Pierwsza w historii detekcja fal grawitacyjnych” zgłoszona przez Wydział Fizyki UwB.
Silne marki powstają w województwie, o czym świadczą propozycje zgłoszone do kategorii „Produkt użytkowy”. „Infokiosk Dorado”, „GLOV On – The Go” – rękawica do demakijażu, która podbija rynek kosmetyczny, „INVISALGIN” – innowacyjna metoda prostowania zębów” „SPIKE” – spersonalizowany rower robiony na zamówienie – to tylko niektóre kandydatury w tej najbardziej zróżnicowanej kategorii.
Podlaskie smakami stoi „Ser Oko na żubra”, Sernik Pani K., Hajnowski Olej, Naturalny Chleb Bezglutenowy, Polędwica Drohicka – to tylko niektóre z pysznych propozycji w kategorii „Produkt Spożywczy”.
Elektrownia Fotowoltaiczna Jaskra, fabryka firmy SaMASZ w Zabłudowie, Dworzec PKS NOVA w Białymstoku – w podlaskim się buduje i inwestuje. Kategoria „Inwestycja” to dziesięciu pretendentów do Podlaskiej Marki o miano najważniejszej inwestycji, która powstała w 2017 r.
21 nominowanych
Wszystkie zgłoszone produkty zostaną poddane ocenie Kapituły Nagrody, która zweryfikuje je pod względem formalnym, oceni merytorycznie oraz wskaże 21 nominowanych, wśród których znajdą się późniejsi zwycięzcy. Wybór jest niezwykle trudny, ponieważ w każdej z kategorii można nominować maksymalnie 3 produkty.
Ostateczną decyzję podejmie 17-osobowe grono jury, które stanowią wybitni specjaliści, reprezentujący różne branże i środowiska. Są wśród nich eksperci ds. gospodarki i nowoczesnych technologii, przedstawiciele świata kultury, mediów, organizacji pozarządowych oraz delegaci Rady Przedsiębiorczości. Obradom Kapituły przewodzić będzie Marszałek Województwa Podlaskiego Jerzy Leszczyński.
Wszystkich kandydatów sprawdzisz na stronie: podlaskamarka.pl