Koncertem „Zaczarowane Ogrody”, z udziałem sopranistki Aleksandry Zamojskiej i zespołu muzyki barokowej „Pandolfis Consort”, który odbył się w niedzielę, 1 lipca w Olecku, zakończyła się tegoroczna edycja Międzynarodowego Festiwalu „Barok na Mazurach”. W programie ostatniego koncertu znalazły się kompozycje Bononciniego, Telemanna i Haendla.

Jak na początku wydarzenia przypomniała Katarzyna Krajewska–Openchowska, organizatorka i pomysłodawczyni Festiwalu, zespół „Pandolfis Consort” już występował przed olecką publicznością – przed laty i w innym składzie. Tym razem usłyszeliśmy instrumentalistów:  Ingrid Rohrmoser – skrzypce barokowe; Danielę Braun – altówka barokowa; Güntera Schagerla – wiolonczela barokowa oraz Matthiasa Krampe – klawesyn.

Artyści wykonali m.in.: siedem krótkich melodii na każdy dzień tygodnia Georga Philippa Telemanna oraz – z towarzyszeniem Aleksandry Zamojskiej wybrane arie z „Dziewięciu niemieckich arii”, które Georg Friedrich Haendel napisał na sopran i zespół instrumentalny, będąc już znanym i rozpoznawalnym kompozytorem. Zaproszona do udziału w ostatnim koncercie sopranistka Aleksandra Zamojska to znakomita sopranistka, absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Z. Donat oraz salzburskiego Mozarteum w klasie L. Sukis i B. Zakotnik. Artystka wraz z Wiener Akademie i Martinem Haselböckiem brała udział w spektaklu The Infernal Comedy z aktorem J. Malkovichem, a także na festiwalu w Herrenhausen wystąpiła w performance-monodramie Semele G. F. Händla, przedstawionym jako pokaz mody V. Westwood.

Festiwal „Barok na Mazurach” rozpoczął się w tym roku 17 czerwca koncertem w Ełku. W trakcie zaplanowanych wydarzeń w Ełku, Olecku, Gołdapi wystąpili: Stefan Plewniak, Capella Dell’Ospedale Della Pieta Venezia, Magdalena Pilch, Marek Nahajowski, Filatura Di Musica. Koncertom towarzyszył wykład Elizy Ptaszyńskiej, historyk sztuki na temat Gustava Bergenrotha i Pauline Hillmann.

Fot. Niebywałe Suwałki – Marcin Tylenda

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj