– Spiced Honey to ciepły, bursztynowy i niezwykle wszechstronny kolor, który w zależności od oświetlenia i sąsiednich kolorów może z jednej strony wyciszać, uspokajać, a z drugiej pobudzać, stymulować i dodawać energii – opisuje Kolor Roku 2019 Heleen Van Gent, Dyrektor Kreatywna Global Aesthetic Center AkzoNobel.

Eksperci z Global Aesthetic Center AkzoNobel po raz szesnasty wybrali kolor, który będzie królował w kolejnym roku. Po wnikliwej analizie globalnych trendów i przeprowadzeniu badań, kolorem roku 2019 ogłosili ciepły, bursztynowy odcień Spiced Honey.

AkzoNobel jest nie tylko producentem farb i lakierów, jest także globalnym ekspertem w dziedzinie kolorów. W Global Aesthetic Center od ponad 25 lat grupa ekspertów zajmuje się analizą trendów, badaniem i projektowaniem kolorów oraz przygotowywaniem wizualizacji. W tym roku po raz szesnasty w Amsterdamie 11 specjalistów z różnych krajów oraz dziedzin, takich jak architektura, szeroko pojęty design czy innowacje i nowe technologie przeanalizowało zbliżające się światowe trendy i wybrało najtrafniej odpowiadający im kolor – Spiced Honey, a także odzwierciedlające je hasło: Let the light in (Zaproś światło do swojego domu).

Idei Koloru Roku przyświeca przekonanie, że kolory mają ogromny wpływ na otaczającą rzeczywistość – rzutują na nasze samopoczucie, a niekiedy także i decyzje. Ich dobór z jednej strony może kształtować nasz nastrój, z drugiej – odzwierciedlać go. – Wyniki naszych najnowszych badań pokazują, że na całym świecie ludzie doświadczają przypływu energii, optymizmu i chcą z nadzieją patrzeć w przyszłość – mówi Heleen Van Gent, Dyrektor Kreatywna Global Aesthetic Center AkzoNobel. – Po napawających niepokojem wydarzeniach ubiegłych lat czujemy potrzebę wpuszczenia do naszego życia więcej radości, słodyczy i spokoju – więcej światła. Spiced Honey to kolor, który odzwierciedla te pragnienia.

Spiced Honey zaprezentowany został w czterech specjalnie skomponowanych, harmonijnych paletach kolorów. Ich stworzenie miało na celu dokładne odpowiedzenie na potrzeby konsumentów. Dzięki nim każdy może odnaleźć najlepsze połączenia kolorystyczne i zastosować Spiced Honey w swoim wnętrzu.

Pierwszą paletą jest Ciepła Neutralność – Think. To obiecująca kompozycja odcieni miękkiego różu, intensywnego burgundu i wyrafinowanego głębokiego błękitu. Kolory z tej palety świetnie zgrają się z polerowanym drewnem, meblami z połowy stulecia oraz skrawkami bogatych materiałów i tkanin, nadając przestrzeni elegancji charakter.

Paleta Miękkie Pastele – Dream zawiera łagodny miks romantycznych różów i błękitów, które przede wszystkim pomogą stworzyć atmosferę harmonii i spokoju. Surowe białe drewno, proste, wykonane ręcznie naczynia i delikatne tkaniny wzmocnią nastrój kontemplacji i skupienia w tej przestrzeni.

Intensywne odcienie – Love to najcieplejsza z palet proponowanych na 2019 rok. Została wypełniona intensywnymi odcieniami obejmującymi głęboką, leśną zieleń, wyrazisty cyjan i intensywną czerwień. Wraz z drewnianymi meblami i motywami roślinnymi stworzy przytulną przestrzeń, którą aż chce się dzielić z najbliższymi.

Radosna paleta Wyrazista Jasność – Act to połączenie intensywnych czerwieni i zieleni, delikatnych różów i błękitów oraz bieli i szarości. Przestrzeń zaaranżowana tymi kolorami najlepiej współgra ze zdecydowanymi kształtami i wyrazistą grafiką.

Kolor Spiced Honey będzie dostępny na rynku pod doskonale znaną marką farb dekoracyjnych Dulux. Więcej informacji o Kolorze Roku 2019 można znaleźć na stronie Colour Futures lub śledząc hasztag #CF19 w mediach społecznościowych.

O Heleen van Gent

Heleen van Gent, jako Dyrektor Artystyczna Globalnego Centrum Estetycznego AkzoNobel, jest ekspertką w dziedzinie trendów kolorystycznych oraz aranżacji wnętrz. Monitoruje najnowsze trendy w designie, dzięki czemu przewiduje, jakie kolory będą gościć w naszych domach w nadchodzących sezonach.

Heleen poświęciła całe swoje życie zawodowe jednemu celowi – sprawianiu, aby codzienne otoczenie ludzi było piękniejsze. Ekspertka AkzoNobel wierzy, że kolor ma nieoceniony wpływ na nasze życie oraz jest jednym z kluczowych elementów, które sprawiają, że zwykły budynek czy mieszkanie mogą stają się prawdziwym domem.

Zamiłowanie do kolorów towarzyszyło Heleen od najmłodszych lat. Jako dziecko uwielbiała stawać za deską kreślarską swojego taty, udając architekta lub projektantkę przestrzeni miejskiej. Kolejnym, naturalnym krokiem było zatem rozpoczęcie przez Heleen kształcenia w tej dziedzinie. Ekspertka AkzoNobel przez 5 lat uczęszczała do holenderskiej Royal Academy of Arts, gdzie rozwijała swoje pasje do koloru i designu. Początkowo jej uwaga skupiała się na tekstyliach, aby następnie zająć się projektowaniem wnętrz.

Swoją karierę zawodową zaczęła od pracy w branży medialnej, gdzie pełniła funkcję głównego stylisty wnętrz, a następnie dyrektor kreatywnej w kluczowych magazynach na rynku holenderskim. Te doświadczenia sprawiły, że Heleen coraz bardziej zdawała sobie sprawę z konieczności wspierania konsumentów w podejmowaniu decyzji podczas doboru koloru do ich domów. Potrzebowali oni wsparcia nie tylko w wyborze odpowiedniego koloru, ale również produktów, tak aby przyczyniały się one do poprawy jakości oraz komfortu ich codziennego życia. Nadal jest to jedna z największych pasji Heleen.

Pracując dla różnych magazynów, Heleen podjęła się również zadania nauczania adeptów Artemis Design Academy w Amsterdamie. Jest również autorką wielu książek poświęconych wnętrzom i kolorom.

Do AkzoNobel, a dokładnie Globalnego Centrum Artystycznego firmy, dołączyła w 2009 roku. Od samego początku swojej pracy zarażała zespół pasją do inspirowania ludzi do poszukiwań idealnych połączeń kolorystycznych. Wraz z grupą ekspertów AkzoNobel Heleen odpowiada za tworzenie koncepcji kolorystycznych, palet oraz różnego rodzaju narzędzi czy broszur, ułatwiających dobór kolorów.

W centrum zainteresowania Heleen oraz jej zespołu kreatywnego jest projektowanie koloru oraz przewidywanie nadchodzących trendów kolorystycznych. Heleen jest liderką projektu ColourFutures™, w ramach którego co roku prezentowane są najnowsze trendy w kolorystyce wnętrz. Dzięki wymianie doświadczeń i obserwacji ekspertów z całego świata powstają zestawienia kolorów, które odpowiadają aktualnym potrzebom konsumentów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj