Reklama

Zwolnieni z Teorii rekrutują nauczycieli

Data:

- Reklama -

Już ponad stu nauczycieli ze szkół średnich z całej Polski, wśród nich np. nauczyciele z Centrum Szkół Mundurowych w Białymstoku czy III LO w Suwałkach, wprowadziło projekty społeczne w swojej szkole realizowane w ramach praktycznej olimpiady Zwolnieni z Teorii. Dołączyć do nich mogą kolejni nauczyciele z woj. podlaskiego, niezależnie jakiego przedmiotu uczą.

Organizatorzy olimpiady zapraszają nowych nauczycieli na spotkanie inaugurujące grupę Nauczyciele Zwolnieni z Teorii, które odbędzie się 13 czerwca o godz. 17.00 w Białostockim Parku Naukowo-Technologicznym przy ul. Żurawiej 71 w Białymstoku. Wstęp wolny, obowiązują zapisy.

Nauczyciele Zwolnieni z Teorii to grupa nauczycieli ze szkół średnich edukujących przez praktykę. Urozmaicają oni tradycyjny program nauczania o realizację przez ich uczniów własnych projektów społecznych w ramach olimpiady Zwolnieni z Teorii. Dzięki temu młodzież realnie wpływa na pozytywną zmianę w swoim otoczeniu, realizując m.in. takie akcje jak stworzenie gry planszowej związanej z bohaterami Powstania Warszawskiego, zorganizowanie cyklu szkoleń z języka migowego, zbudowanie drona badającego czystość powietrza czy kilkumetrowego pianina na użytek lokalnej społeczności. Dodatkowo młodzi ludzie rozwijają praktyczne kompetencje potrzebne na rynku pracy jak rozwiązywanie problemów, komunikacja czy przywództwo. Poprzez prawdziwe projekty uczą się zarządzania, pracy zespołowej, zdobywają międzynarodowe certyfikaty pomocne przy szukaniu pracy lub rekrutacji na studia zagraniczne oraz rozbudzają w sobie moc do realizacji celów życiowych.

Obecnie już ponad stu nauczycieli w Polsce wprowadziło projekty społeczne w swojej szkole w ramach olimpiady Zwolnieni z Teorii. Efektem ich działań jest trzykrotny wzrost ukończenia projektów przez uczniów z danej szkoły, w porównaniu do projektów realizowanych bez udziału nauczycieli. Wspierający opiekun w postaci nauczyciela, który inspiruje młodzież oraz z serdecznością i wiarą w ucznia towarzyszy przy realizacji projektu, powoduje że trzy razy więcej uczniów w pełni uczy się pracy w grupie, rozwiązywania problemów, pobudza swoją kreatywność, a na końcu czuje ogromną satysfakcję ze zrealizowania projektu do końca. Jak widać wsparcie nauczycieli w realizacji projektów społecznych przez uczniów jest kluczowe. Dlatego Zwolnieni z Teorii wystartowali z kampanią „Bądź ich inspiracją” zachęcającą do wstąpienia do tej grupy innowacyjnych nauczycieli, którzy świadomi wyzwań współczesnej edukacji robią rzeczy przełomowe i nowoczesne. Jednocześnie wzmacniają swoje kompetencje pedagogiczne oraz budują relacje z uczniami, które motywują obydwie strony do współpracy i efektywniejszego działania.

– Nauczyciel wspierając młodzież w realizacji uczy się zupełnie innego podejścia do nauczania. Najłatwiej przecież podać wiedzę w gotowej formie i powiedzieć uczniom: nauczcie się tego. Ale nauka to przecież błądzenie i szukanie. Trudno nam zaakceptować, że uczeń może się mylić i robić błędy, a przecież właśnie tak uczymy się przez całe życie. Dlatego nauczyciele przechodzą przy realizacji projektu bardzo trudne chwile. Uczą się dawać swoim uczniom swobodę błądzenia i odnajdowania właściwej drogi, uczą się nie dawać dobrych rad i nie kierować uczniami, tylko uczą się ich wspierać. Dzięki temu nauczyciel staje się przede wszystkim tutorem, który mówi: idź swoją drogą, a ja będę obok i będę cię wspierał – podkreśla Kamilla Przychodzień, nauczycielka języka polskiego i dyrektorka w Liceum Ogólnokształcącym Centrum Szkół Mundurowych w Białymstoku.

W ramach grupy Nauczyciele Zwolnieni z Teorii jej członkowie będą mogli korzystać ze wsparcia ekspertów biznesowych, materiałów na lekcje czy szkoleń, a od września 2019 r. także z nowoczesnej platformy stworzonej przy wsparciu Google.org, charytatywnego oddziału Google. Od nauczyciela będzie zależało, jak mocno zechce zaangażować się w ten proces. Może zacząć od roli inspiratora, który wspiera uczniów na początkowym etapie projektu. Może też realizować przykładowe scenariusze lekcji na podstawie przygotowanych przez organizatorów materiałów lub pełnić rolę eksperta, na przykład dla innych nauczycieli ze swojej szkoły.

Nauczyciele z woj. podlaskiego, którzy chcieliby dołączyć do grupy Nauczyciele Zwolnieni z Teorii i wspierać swoich uczniów w realizacji projektów społecznych, a tym samym otrzymać od nich niesamowity zastrzyk energii oraz rozwijać z nimi zupełnie nowy rodzaj relacji – momentami partnerski, ale jednocześnie budujący autorytet nauczyciela – mogą przyjść na regionalne spotkanie inaugurujące, które odbędzie się we czwartek, 13 czerwca o godz. 17.00 w Białostockim Parku Naukowo-Technologicznym przy ul. Żurawiej 71 w Białymstoku. Dowiedzą się na nim m.in.: jak rozwijać praktyczne kompetencje u swoich uczniów; jak zachęcać młodzież do działania; jak wdrażać metodę projektową w szkole, tak jak to robią na Harvardzie; jaka jest rola Nauczyciela Zwolnionego z Teorii oraz jakie materiały otrzymają. Poznają też innych Nauczycieli Zwolnionych z Teorii, którzy opowiedzą o swoich doświadczeniach.   Do grupy może zgłosić się każdy nauczyciel szkoły średniej, niezależnie od tego jakiego przedmiotu uczy.

Na spotkanie w Białostockim Parku Naukowo-Technologicznym można zarejestrować się na stronie www.nauczyciele.zwolnienizteorii.pl wypełniając formularz „Dołącz do nas”. Grupa Nauczyciele Zwolnieni z Teorii tworzona jest przy wsparciu Google.org, Pracuj.pl i Allegro.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij:

Reklama

Najczęściej czytane

Przeczytaj więcej
Powiązane

Projekt społeczny „Happy Book” promuje czytanie wśród dzieci w Suwałkach

Czytanie odgrywa kluczową rolę w rozwoju każdego dziecka, kształtując...

Młodzież z Suwałk uczy jak żyć bez Internetu: Projekt Wi-Fi OFF

Efekty pandemii dotykają nas w różnych aspektach życia społecznego...

Projekt „Spinacz – Jesteśmy razem” wciąż z energią

Uczestnicy projektu "Spinacz - Jesteśmy razem" nie zwalniają tempa!...

Młodzież walczy ze stresem

W obliczu coraz większego obciążenia psychicznego młodzieży, grupa uczennic...