Ena Maria Aldecoa przeszła do historii jako pierwszy filipiński sopran w recitalu pieśni na festiwalu Richard-Wagner-Festival w Bayreuth w 2018. Jej skala głosu, znakomita kontrola oddechu, precyzja dźwięku, głębia interpretacji i przede wszystkim niesamowita charyzma na scenie – sprawiły, że jej śpiew doceniały wielokrotnie takie legendy, jak Wolfgang Rihm czy Heinz Holliger.

Źródło: fot. oficjalna strona artystki

W sobotę, 21 grudnia 2019 o godz. 19:00 usłyszymy ją w sali koncertowej OiFP przy Podleśnej 2 w Białymstoku. Artystka przygotowała specjalny program, w którym nie zabraknie dzieł kompozytorów polskich, węgierskich czy czeskich, bliskich naszym sercom, a ponadto wiele dzieł najważniejszych kompozytorów filipińskich, takich jak Nicanor Abelardo, Felipe Padilla De León, Manuel Velez, John August Pamintuan czy Ryan Cayabyab.

Jej kariera pieśniarska rozpoczęła się w 2015 roku, została wówczas wybrała przez międzyuczelniane jury jako jedna z ośmiu gwiazd na festiwalu Rising Stars! Festival w Baden-Württemberg (Niemcy). Karierę międzynarodową rozpoczęła, gdy szwajcarski dyrygent Mario Venzago wybrał ją do śpiewania partii Marie w „Drei Bruchstücke” z „Wozzecka” Albana Berga. Udało jej się porwać publiczność mistrzowsko poprowadzonym i wysoce ekspresyjnym głosem. W 2012 roku śpiewała premierę „Ishmaela’s White World” Olgi Neuwirth podczas 21. Europäische Kulturtage Karlsruhe pod batutą Gérarda Buqueta, zdecydowała się zaśpiewać tę niezwykle trudną partię bez partytury.

Studiowała pod kierunkiem prof. Mitsuko Shirai i prof. Hartmuta Hölla. Artystka potrafi także zauroczyć partiami klasycznymi, takimi jak „Ah, non credea mirarti” Belliniego (partia Aminy w „La Sonnambula”). W latach 2008–2018 dała niezliczone recitale w Niemczech, Francji, Włoszech oraz Filipinach. Kieruje Instytutem Instrumentów Klawiszowych na University of the Philippines College of Music od sierpnia 2015, jest dyrektorem artystycznym Art Song Academy Manila od listopada tego roku.

Artyści: Ena Maria Aldecoa – sopran; Jerzy Michał Maciejewski – fortepian

W naszym konkursie można wygrać zaproszenie dla 2 osób na ten koncert. Wystarczy do 19 grudnia do godz. 10.00 wysłać do nas mailem: redakcja@niebywalesuwalki.pl odpowiedź na pytanie: W jakich krajach najczęściej koncertuje Ena Maria Aldecoa? Zwycięzcę wylosujemy. Zaproszenie wygrywa Agnieszka Zalewska.

Program:

Karol Szymanowski – Siedem pieśni do słów Jamesa Joyce’a op. 54

 Nr 5 „Strings in the Earth”

 Nr 6 „Winds of May”

 Nr 7 „Rain Has Fallen”

Franz Liszt – „Freudvoll und leidvoll” (sł. Johann Wolfgang von Goethe) S. 280/1

 „O komm im Traum” (sł. Victor Marie Hugo „Oh! Quand je dors”, tł. Peter Cornelius) S. 282/2

Fryderyk Chopin – Nokturn H-dur op. 32 nr 1

 Pieśni op. 74 nr 2 „Życzenie” (sł. Stefan Witwicki)

Antonín Dvořák – Cigánské melodie op. 55 (sł. Adolf Heyduk)

 Nr 4 „Když mne stará matka” (Songs My Mother Taught Me)

 Nr 5 „Struna naladěna” (Tune Thy Strings, Oh Gypsy)

Benjamin Britten – „Les Illuminations” Op. 18 (sł. Arthur Rimbaud)

 Nr 3a „Phrase”

 Nr 5 „Marine”

***

Nicanor Abelardo – „Mutya ng Pasig” (sł. Deogracias del Rosario)

Felipe Padilla De León – „Kay Tamis ng Buhay” z opery „Noli me tangere” (sł. Guillermo Tolentino na bazie noweli Joségo Rizala)

Manuel Velez – „Sa Kabukiran” (sł. Juan Yee Benasa)

Giulio Caccini – „Ave Maria”

John August Pamintuan – „O magnum mysterium” (chorał gregoriański)

Tradycyjna włoska kolęda „Dormi, dormi, o bel bambino”

Felipe Padilla De León – „Payapang Daigdig”

Ryan Cayabyab – „Kumukutikutitap”

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj