To kolejna, po pomyśle utworzenia w centrum handlowo-usługowym punktu informacji turystycznej, propozycja wykorzystania przestrzeni Plazy „w służbie mieszkańcom”. Tym razem z inicjatywą wystąpił radny Kamil Klimek z klubu „Łączą nas Suwałki”, który poprosił prezydenta o rozważenie jego pomysłu.

W centrum handlowo-usługowym według propozycji radnego miałoby powstać Miejskie Centrum Informacji, które – jak argumentuje Kamil Klimek – dzieliłoby koszty utrzymania punktu wraz z Informacją Turystyczną, a ta w muszli koncertowej działałaby tylko sezonowo – latem. To rozwiązanie – jak uważa radny – pozwoliłoby na współfinansowanie CIT przez sąsiednie samorządy. Za tym wnioskiem przemawiają: „dostępność miejsca, jego atrakcyjność, liczba turystów odwiedzających centrum handlowe”.

Inny argument dotyczy zaoszczędzenia czasu, bo przecież załatwianie spraw urzędowych w tym miejscu można połączyć z zakupami. Kolejny związany jest pracą magistratu – godziny otwarcia Urzędu Miejskiego nie pokrywają się z oczekiwaniami mieszkańców. Kamil Klimek zaznacza w swojej interpelacji skierowanej do prezydenta Suwałk, że istnieje potrzeba „zastosowania zmian godzin pracy z 7.30-15.30 na np. 9.00-17.00 lub 10.00-18.00”.

Radny sprawdził też kwestię kosztów i według uzyskanych przez niego informacji, utrzymanie punktu w centrum handlowym wiązałoby się z wydatkami rzędu 500-900 zł za stoisko o pow. 20-24 m kw. W Miejskim Centrum Informacji mieszkańcy mogliby pobrać wnioski, wyrobić Kartę Dużej Rodziny, Suwalską Kartę Mieszkańca, Kartę Seniora, głosować na projektu z Suwalskiego Budżetu Obywatelskiego. 

Zrealizowanie tego pomysłu zdaniem radnego świadczyłoby o nowoczesności suwalskiego samorządu i jego otwarciu na mieszkańców. Jednocześnie Kamil Klimek sugeruje, by suwalczan zapytać o zdanie, korzystając z mediów społecznościowych i systemu SMS.

Leave a Reply