Reklama

Z regionu: Kolejne sukcesy podlaskiego bolidu CMS-08 zespołu Cerber Motorsport

Data:

- Reklama -

Zespół Cerber Motorsport zakończył z sukcesem zawody Formula Student Czech Republic, które trwały w terminie 18.07-24.07.2022. Bolid CMS-08 zdobył dwa miejsca na podium w konkurencjach dynamicznych: 1. miejsce w konkurencji Acceleration, czyli teście przyspieszenia na dystansie 75 metrów oraz 3. miejsce w konkurencji Endurance and efficiency.

Jeśli chodzi o konkurencję Endurance and efficiency, to jest to już druga ukończona przez zespół w tym sezonie najbardziej wymagająca konkurencja. Poprzedni Endurance team z Politechniki Białostockiej ukończył podczas zawodów na włoskim torze w Formula SAE Italy, gdzie zajął 2. miejsce w Engineering Design Event.

W tym roku Czechy postawiły na nowy sposób prowadzenia Inspekcji Technicznej. A to za sprawą aplikacji, która usprawniła oczekiwanie, bez konieczności stania w kolejkach.

Zespół już dziś sprawdzi się podczas kolejnej serii zawodów, tym razem wystartuje w Formula Student Austria, które potrwają do 28 lipca.

W pracy nad bolidem CMS-08 współpracowali ze sobą studenci z Wydziału Mechanicznego Politechniki Białostockiej, Wydziału Informatyki Politechniki Białostockiej, Wydziału Elektrycznego Politechniki Białostockiej.

Parametry techniczne CMS-08:

– masa: 215 kg

– silnik Honda CBR 600 RR – dostosowana do założeń projektowych

– przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 3,8 sek.

– prędkość maksymalna – 125 km/h

– 57 Nm momentu obrotowego przy 8900 RPM

– 82 konie mechaniczne przy 9200 RPM

– sekwencyjna skrzynia biegów

– 158,7 kg siły docisku przy 100 km/h

Rozwiązania zastosowane w aucie:

– w pełni regulowane wielowahaczowe zawieszenie umożliwiające pełną regulację w zależności od zmieniających się warunków na torze,

– hybrydowa konstrukcja nośna – połączenie stalowej ramy przestrzennej z kompozytowym „monocoque” o zwiększonej sztywności,

– laminowana obręcz bezpieczeństwa,

– wyświetlacz odpowiadający za wyświetlanie i zapisywanie najważniejszych parametrów pracy,

– telemetria wyposażona w 33 czujniki,

– pokrywka silnika redukująca opór powietrza,

– aktywne chłodzenie obszaru silnika,

– autorskie wałki rozrządu,

– zmodyfikowany blok silnika, który umożliwił zastosowanie udoskonalonej misy silnika,

– wydajniejszy i lżejszy układ chłodzenia,

– mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu z regulacją napięcia wstępnego,

– system redukcji oporu powietrza (DRS).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij:

Reklama

Najczęściej czytane

Przeczytaj więcej
Powiązane

Z regionu: Studenci z Cerber Motorsport budują nowy bolid hybrydowy CMS-09

Nowy bolid CMS-09 studentów z zespołu Cerber Motorsport z...

Biogazownia, czyli najpierw mieć prąd i ciepło, a potem nawóz

Któż nie chciałby najpierw mieć prąd i ciepło, a...

Z regionu: Wynalazek naukowców z Politechniki Białostockiej pozwoli zmierzyć wpływ światła ledowego na nasz naturalny biorytm

Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej przyznał Politechnice Białostockiej patent na...