Zespół Cerber Motorsport zakończył z sukcesem zawody Formula Student Czech Republic, które trwały w terminie 18.07-24.07.2022. Bolid CMS-08 zdobył dwa miejsca na podium w konkurencjach dynamicznych: 1. miejsce w konkurencji Acceleration, czyli teście przyspieszenia na dystansie 75 metrów oraz 3. miejsce w konkurencji Endurance and efficiency.
Jeśli chodzi o konkurencję Endurance and efficiency, to jest to już druga ukończona przez zespół w tym sezonie najbardziej wymagająca konkurencja. Poprzedni Endurance team z Politechniki Białostockiej ukończył podczas zawodów na włoskim torze w Formula SAE Italy, gdzie zajął 2. miejsce w Engineering Design Event.
W tym roku Czechy postawiły na nowy sposób prowadzenia Inspekcji Technicznej. A to za sprawą aplikacji, która usprawniła oczekiwanie, bez konieczności stania w kolejkach.
Zespół już dziś sprawdzi się podczas kolejnej serii zawodów, tym razem wystartuje w Formula Student Austria, które potrwają do 28 lipca.
W pracy nad bolidem CMS-08 współpracowali ze sobą studenci z Wydziału Mechanicznego Politechniki Białostockiej, Wydziału Informatyki Politechniki Białostockiej, Wydziału Elektrycznego Politechniki Białostockiej.
Parametry techniczne CMS-08:
– masa: 215 kg
– silnik Honda CBR 600 RR – dostosowana do założeń projektowych
– przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 3,8 sek.
– prędkość maksymalna – 125 km/h
– 57 Nm momentu obrotowego przy 8900 RPM
– 82 konie mechaniczne przy 9200 RPM
– sekwencyjna skrzynia biegów
– 158,7 kg siły docisku przy 100 km/h
Rozwiązania zastosowane w aucie:
– w pełni regulowane wielowahaczowe zawieszenie umożliwiające pełną regulację w zależności od zmieniających się warunków na torze,
– hybrydowa konstrukcja nośna – połączenie stalowej ramy przestrzennej z kompozytowym „monocoque” o zwiększonej sztywności,
– laminowana obręcz bezpieczeństwa,
– wyświetlacz odpowiadający za wyświetlanie i zapisywanie najważniejszych parametrów pracy,
– telemetria wyposażona w 33 czujniki,
– pokrywka silnika redukująca opór powietrza,
– aktywne chłodzenie obszaru silnika,
– autorskie wałki rozrządu,
– zmodyfikowany blok silnika, który umożliwił zastosowanie udoskonalonej misy silnika,
– wydajniejszy i lżejszy układ chłodzenia,
– mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu z regulacją napięcia wstępnego,
– system redukcji oporu powietrza (DRS).