Nieatrakcyjna oferta dla młodych ludzi, brak interesujących propozycji kulturalnych, niedofinansowany sport amatorski, ale i wiele pozytywnych wniosków – raport z badań wizerunkowych Suwałk, opracowany przez Instytut Badawczy IPC z Wrocławia, jest gotowy. W czwartek, 11 sierpnia wyniki przeprowadzonych ankiet telefonicznych i internetowych oraz wywiadów grupowych zostały zaprezentowane w Parku Naukowo-Technologicznym Polska-Wschód w Suwałkach.
Nie jest źle, ale mogłoby być lepiej. Suwałki w ocenie mieszkańców – również młodzieży, turystów i przedsiębiorców zostały ocenione pozytywnie, choć uczestnicy badania przeprowadzonego na początku roku widzą sporo obszarów wymagających poprawy.
Mówi Artur Kotliński z Instytutu Badawczego IPC:
Suwałki uważane są za dobre miejsce do życia, godne polecenia turystom, ale jednak nie pozbawione mankamentów. W tym obszarze wymienione zostały: brak pomysłu na młodzież, której miasto nie stwarza możliwości rozwoju; słaba oferta kulturalna oraz sportowa – sport amatorski jest niedofinansowany; utarty styl życia, polegający na spędzaniu czasu w domu, przed telewizorem; a także – brak atrakcji dla osób odwiedzających miasto i niewystarczająca oferta noclegów.
Wyniki badania – również w zakresie oceny oferty kulturalnej, m.in. wydarzenia Suwałki Blues Festival – komentuje Czesław Renkiewicz, prezydent Suwałk:
Ocenie poddane zostały również hasło i maskotka Suwałk – te wzbudzają pozytywne konotacje. Na uwagę zasługują u nas: przyroda, położenie geograficzne, czyste powietrze, piękne widoki, ceny mieszkań i działek budowlanych. Zdaniem badanych w mieście brakuje jednak dobrze płatnej pracy, z kolei z perspektywy przedsiębiorców – w niektórych branżach brakuje wykwalifikowanych pracowników. Właściciele firm wśród słabych stron wymieniali także wysokie podatki i opłaty lokalne oraz brak wsparcia ze strony samorządu w zakresie choćby wymiany informacji.
Z treścią raportu można zapoznać się tutaj.