Reklama

Za nami spotkanie informacyjno-konsultacyjne dotyczące Rail Baltiki. Więcej pytań niż odpowiedzi

Data:

- Reklama -

We wtorek, 6 grudnia w Parku Naukowo-Technologicznym Polska-Wschód w Suwałkach odbyło się  spotkanie informacyjno-konsultacyjne związane z prowadzonymi pracami nad dokumentacją projektową linii kolejowej Rail Baltica (E75) na odcinku Ełk – Trakiszki (granica państwa). Jak ocenił jeden z uczestników – był to doskonały przykład tego, jak konsultacji nie przeprowadzać.

Dokładny przebieg linii Rail Baltica w Suwałkach? Zbyt wcześnie, by mówić o szczegółach. Które nieruchomości „przetnie” linia i jakie domy zostaną wyburzone? Zbyt wcześnie, by mówić o szczegółach. Jak zaplanować „przeniesienie” zakładu produkcyjnego – czy już starać się o kredyt czy czekać na operat szacunkowy? Czy Rail Baltica przetnie połacie lasu w gminie Suwałki? Zbyt wcześnie, by mówić o szczegółach. Mieszkańcy usłyszeli za to, że w celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji powinni kontaktować się bezpośrednio ze spółką PKP PLK.

Uczestnicy spotkania dowiedzieli się, że pociągi docelowo poruszać się będą z prędkością 250 km/h – a w mieście 120 km/h, z taką prędkością poruszać się mają również składy towarowe. W IV kwartale 2024 roku planowane jest pozyskanie pozwolenia na budowę, wcześniej zrealizowany zostanie etap wykupu gruntów. Zakończenie inwestycji to rok 2028. W Suwałkach powstanie przystanek o nazwie Suwałki Południe (przy ul. Utrata) – tylko dla ruchu pasażerskiego. Z kolei na Papierni i w Lesie Suwalskim – realizowany będzie proces związany z obsługą ruchu towarowego (bez peronów). Wszystkie skrzyżowania z drogami w mieście mają być dwupoziomowe.

W tej chwili realizowany jest odcinek Rail Baltiki na trasie Czyżew – Białystok. W Białymstoku powstaje przejście podziemne, które zostanie wyposażone w schody ruchome oraz windy. W sumie na tym odcinku przebudowanych zostanie 38 peronów, a przejścia podziemne powstaną w 14 lokalizacjach.

Fot. Niebywałe Suwałki

1 KOMENTARZ

  1. Najgorsze jest to, że budując inwestycję na stulecia zabezpiecza się jedynie interesy finansowe państwa nie zważając na uciążliwości z jakimi będą się borykać niektórzy mieszkający 30 metrów od tej kolei.

Leave a Reply

Udostępnij:

Reklama

Najczęściej czytane

Przeczytaj więcej
Powiązane

Zmiany w rozkładzie jazdy pociągów POLREGIO

Uwaga! Rozpoczął się kolejny etap modernizacji linii kolejowej „Rail...

Konsultacje w sprawie spalarni dobiegły końca. Nie było uwag ani wniosków

Pomysł budowy spalarni śmieci w Suwałkach, w sąsiedztwie Przedsiębiorstwa...

Rail Baltica dopiero w 2030 roku

To informacja przekazana przez "Rynek Kolejowy". Według portalu najgorzej...

W Suwałkach będą dwie pasażerskie stacje PKP

Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury poinformował Czesława...
%d bloggers like this: