Reklama

Za nami spotkanie informacyjno-konsultacyjne dotyczące Rail Baltiki. Więcej pytań niż odpowiedzi

Data:

- Reklama -

We wtorek, 6 grudnia w Parku Naukowo-Technologicznym Polska-Wschód w Suwałkach odbyło się  spotkanie informacyjno-konsultacyjne związane z prowadzonymi pracami nad dokumentacją projektową linii kolejowej Rail Baltica (E75) na odcinku Ełk – Trakiszki (granica państwa). Jak ocenił jeden z uczestników – był to doskonały przykład tego, jak konsultacji nie przeprowadzać.

Dokładny przebieg linii Rail Baltica w Suwałkach? Zbyt wcześnie, by mówić o szczegółach. Które nieruchomości „przetnie” linia i jakie domy zostaną wyburzone? Zbyt wcześnie, by mówić o szczegółach. Jak zaplanować „przeniesienie” zakładu produkcyjnego – czy już starać się o kredyt czy czekać na operat szacunkowy? Czy Rail Baltica przetnie połacie lasu w gminie Suwałki? Zbyt wcześnie, by mówić o szczegółach. Mieszkańcy usłyszeli za to, że w celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji powinni kontaktować się bezpośrednio ze spółką PKP PLK.

Uczestnicy spotkania dowiedzieli się, że pociągi docelowo poruszać się będą z prędkością 250 km/h – a w mieście 120 km/h, z taką prędkością poruszać się mają również składy towarowe. W IV kwartale 2024 roku planowane jest pozyskanie pozwolenia na budowę, wcześniej zrealizowany zostanie etap wykupu gruntów. Zakończenie inwestycji to rok 2028. W Suwałkach powstanie przystanek o nazwie Suwałki Południe (przy ul. Utrata) – tylko dla ruchu pasażerskiego. Z kolei na Papierni i w Lesie Suwalskim – realizowany będzie proces związany z obsługą ruchu towarowego (bez peronów). Wszystkie skrzyżowania z drogami w mieście mają być dwupoziomowe.

W tej chwili realizowany jest odcinek Rail Baltiki na trasie Czyżew – Białystok. W Białymstoku powstaje przejście podziemne, które zostanie wyposażone w schody ruchome oraz windy. W sumie na tym odcinku przebudowanych zostanie 38 peronów, a przejścia podziemne powstaną w 14 lokalizacjach.

Fot. Niebywałe Suwałki

1 KOMENTARZ

  1. Najgorsze jest to, że budując inwestycję na stulecia zabezpiecza się jedynie interesy finansowe państwa nie zważając na uciążliwości z jakimi będą się borykać niektórzy mieszkający 30 metrów od tej kolei.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij:

Reklama

Najczęściej czytane

Przeczytaj więcej
Powiązane

Z regionu: Rail Baltica – coraz bliżej wygodnych podróży z Białegostoku i Łap

Szybkie i bezpieczne podróże pociągiem oraz lepszy dostęp do...

Z regionu: Rail Baltica – kolejny wiadukt nad torami w gminie Szepietowo zwiększa bezpieczeństwo i usprawnia ruch

Mieszkańcy gminy Szepietowo zyskali kolejne bezkolizyjne skrzyżowanie drogi z...

Rozpoczynają się konsultacje społeczne w sprawie rozmieszczenia ławek w Suwałkach

Konsultacje mają na celu uwzględnienie opinii społeczności lokalnej w...

Rail Baltica otrzyma dodatkowo 1,1 miliarda euro na kolejne etapy wdrożenia projektu

Spółka joint venture Rail Baltica państw bałtyckich, RB Rail...