Rynek gier wideo w Polsce jest jednym z najszybciej rozwijających się w Europie. W Polsce działa kilka dużych firm tworzących i rozwijających gry, takich jak CD Projekt Red, Techland, People Can Fly i inne.
Materiał partnera.
Jedną z najpopularniejszych gier stworzonych w Polsce jest seria Wiedźmin autorstwa CD Projekt Red. Gra ta zdobyła wiele nagród i została sprzedana w ogromnej ilości egzemplarzy na całym świecie.
W Polsce istnieje również duża społeczność niezależnych twórców gier, którzy tworzą innowacyjne i unikalne projekty. Niektóre z nich, takie jak „This War of Mine” czy „SUPERHOT”, zostały docenione na całym świecie i zyskały popularność wśród graczy.
Polski rynek gier wideo wyróżnia się także dużymi wydarzeniami, takimi jak Poznań Game Arena czy Digital Dragons, które przyciągają tysiące graczy i specjalistów z branży z różnych krajów.
Podsumowując, rynek gier wideo w Polsce wciąż rośnie i rozwija się, przyciągając coraz więcej graczy i firm, które widzą w nim ogromny potencjał.
Jednak w niedalekiej przyszłości wszystko to może zacząć się zmieniać. Faktem jest, że eksperci zaczęli przewidywać, że użytkownicy będą zmuszeni wydać więcej pieniędzy na gry wideo, a także karty wideo i konsole, Xbox, Playstation. Według niektórych szacunków, do 2028 roku jedna na pięć rodzin w Polsce będzie posiadać konsolę do gier wideo, a całkowite wydatki na hobbystów gier wideo wzrosną do 35 procent, w porównaniu z 27 procentami w 2022 roku. Te wydatki obejmują zakupy w grze, które użytkownicy muszą wykonać w niektórych grach, takich jak FIFA. Niektóre strony, jak bonus-bez-depozytu.pl, dają takie bonusy za darmo, ale większość Polaków nadal musi wydawać pieniądze na gry.
Mniej więcej w tym samym czasie konsole mają duże szanse na wyprzedzenie komputerów osobistych pod względem sprzedaży, ponieważ nawet dziś kupno Xboxa czy Playstation jest znacznie tańsze niż zbudowanie potężnego komputera do gier.
Również eksperci przewidują wzrost popularności subskrypcji usług gamingowych, takich jak GamePass, który za niewielką opłatą umożliwia graczom dostęp do dużej liczby gier w ciągu miesiąca. Obecnie większość graczy na PC wciąż woli kupować tytuły za jednorazową opłatą, ale w przyszłości może się to zmienić.
Oczywiście wszystko to wpłynie również na samą branżę gier, zmuszając twórców do aktywniejszego wydawania nowych tytułów i oferowania graczom więcej rozrywki. W szczególności może to skłonić największe firmy do przyspieszenia wydawania gier AAA, przesuwając premiery na wcześniejsze terminy, aby jak najwcześniej zacząć odzyskiwać koszty rozwoju.