Nie macie planów na czwartkowy i piątkowy wieczór 14 i 15 września 2023r.?
Zapraszamy na niesamowite dwa dni pokazów filmowych!
Dzięki partnerstwu z Grand OFF im. Witolda Kona – Najlepsze Niezależne Krótkie Filmy Świata 14 i 15 września 2023 r. o godzinie 18:00, będziemy mogli obejrzeć łącznie aż 11 filmów nagrodzonych w jedenastu kategoriach w 2022 r.
Wstęp wolny!!
Program:
14 września r. godz. 18:00
Najlepszy Scenariusz / Best Script
Tytuł/Title: SWEETIE PIE
[23’13] 2022
Reżyser / Director: Alexandra Naoum
Francja / France
Laura zmaga się ze swoim gniewem podczas pobytu w areszcie. Na jednodniowym zwolnieniu warunkowym zostaje skonfrontowana ze złożoną rzeczywistością, w której jej córka jest pod opieką jej własnej niedojrzałej matki.
BEST POLISH MOVIE / NAJLEPSZY FILM POLSKI
Tytuł/Title: FIRST…
[26’37] 2021
Reżyser / Director: Adam Hartwiński
Polska / Poland
40-letnia Marysia dowiaduje się, że dziecko, którego się spodziewa, ma nieuleczalną wadę genetyczną i prawdopodobnie umrze wkrótce po
urodzeniu. Zdesperowana kobieta podejmuje trudną decyzję o urodzeniu dziecka i oddaniu jego nerki chorej małej dziewczynce.
Najlepszy Montaż/Best Editing
Tytuł/Title: THE BLACK CHRISTS. FAR FROM JUSTICE
[14’50] 2022
Reżyser / Director: Monica Manganelli
Niemcy / Germany
Wizjonerski wiersz i medytacja na temat najgorszej masakry na tle rasowym w historii Ameryki, która wydarzyła się w Tulsie (Oklahoma) w 1921 r.
przeciwko czarnej społeczności Greenwood. Film opowiadany w 14 rozdziałach jako drogi krzyżowe (Via Crucis), inspirowane wierszem Countee Cullen i surrealistycznymi artystami Magritte i Max Ernst.
Najlepszy Dokument/Best Documentary
Tytuł/Title: LA LIXEIRA (THE DUMP) – THE INVISIBLES’ DIGNITY
[12’53] 2021
Reżyser / Director: Guido Galante,
Antonio Notarangelo
Włochy / Italy
Maputo, stolica Mozambiku, ma jeden, a może nawet dwa miliony mieszkańców, gdzie dzień po dniu mężczyźni, kobiety i dzieci zbierają jedzenie w powolnej i cichej rozpaczy – to ich jedyna szansa, aby przeżyć.
Najlepszy Aktor/Best Actor
Tytuł/Title: BETTER MEN
[11’13] 2020
Reżyser / Director: Guillaume Doucet
Francja / France
W grupie wsparcia, Dave, przysadzisty mężczyzna po pięćdziesiątce, z trudem dzieli się swoją historią. Kiedy mówi, uczestnicy zaczynają wstawać jeden po drugim…
NAJLEPSZA ANIMACJA/BEST ANIMATION
Tytuł/Title: SAGISO
[05’27] 2021
Reżyser / Director: Claire Layne
USA / USA
Po wizycie w świątyni, młoda Japonka spotyka tajemniczego ducha, który podąża za nią do domu.
15 września r.
Najlepsze Zdjęcia/Best Cinematography
Tytuł/Title: HEY, GUNESH!
[22’18] 2021
Reżyser / Director: Marita Tevzadze,
Ana Jegnaradze
Gruzja / Georgia
Gunesh jest 9-letnią dziewczynką. Mieszka w Gruzji i należy do mniejszości azerskiej, która tradycyjnie prowadzi koczowniczy tryb życia. Gunesh prawie nie mówi po gruzińsku. Pod czujnym okiem ojca radzi sobie najlepiej jak potrafi i niestrudzenie powtarza kilka znanych sobie gruzińskich słów, wśród których marzy o książce, nauczycielu i szkole.
Najlepsza Scenografia / Best Production Design
Tytuł/Title: THE LAND OF DESTROYED SKI JUMP HILL
[23’36] 2019
Reżyser / Director: Tetiana Nahirniak
Ukraina / Ukraine
Właściciele małego górskiego hotelu okradają swoich gości z powodu kryzysu finansowego. Pewnego dnia odwiedzi ich gość, który pokrzyżuje ich plany…
Najlepsza Reżyseria / Best Directing
Tytuł/Title: MY COFFIN
[22’13] 2021
Reżyser / Director: Maciej Marczewski
Polska / Poland
Tomasz budzi się pewnego ranka i zdaje sobie sprawę, że nie żyje. Przynajmniej w oczach żony i przyjaciół. Czy uda mu się przerwać pogrzeb na czas, czy też obudzi się w trumnie?
Najlepsza fabuła/ Best fiction
Tytuł/Title: OFF SIDE
[21’39] 2022
Reżyser / Director: Sophie Martin
Francja / France
Camille, samotna matka i pomoc domowa, stara się jak najlepiej wychować syna Théo, który ma poważne problemy językowe. Zobowiązana zastąpić koleżankę, jest zmuszona opiekować się panem Conti, milczącym starcem.
Najlepsza aktorka/ Best Actress
Tytuł/Title: LA LUCE OLTRE LA GABBIA
[27’18] 2021
Reżyser / Director: Giovanni Ambrosino
Włochy / Italy
Maria (32 l.), w wyniku doświadczania ciągłej przemocy i strachu, że jej partner Pietro (35 l.) może skrzywdzić jej małą Cristinę (4 l.), zabija go w samoobronie podczas kolejnej awantury. Maria i Cristina przeżywają wspólne więzienie jako duszącą rzeczywistość przefiltrowaną przez kraty celi.