Istota teatru Nō w pigułce (film)

Na zdj. dr Jadwiga Rodowicz-Czechowska.
Na zdj. dr Jadwiga Rodowicz-Czechowska.
Na zdj. dr Jadwiga Rodowicz-Czechowska.

Czy muzykę i losy Chopina można połączyć z konwencją japońskiego teatru muzycznego, w którym maska i kostium są nieodłącznymi składnikami spektaklu? Okazuje się, że można.

W ramach cyklu „Opowieści o współistnieniu” historię i tradycję teatru Nō przedstawiła w sobotę, 17 stycznia w Krasnogrudzie dr Jadwiga Rodowicz-Czechowska, autorka sztuki „Stroiciel fortepianu”, w której Eugène Delacroix spotyka ducha Fryderyka Chopina.

„Opowieści o współistnieniu” to cykliczne spotkania tematyczne, skupione wokół określonego obszaru kultury i zarazem działalności gości zapraszanych do udziału w rozmowach. To okazja do rozmowy o inności, pograniczu i budowaniu mostów – łączeniu ludzi, sztuk i kultur. Tym razem rozmowa w kawiarni „Piosenka o porcelanie” toczyła się wokół tragedii greckiej i japońskiego teatru Nō. Zaproszona do Krasnogrudy dr Jadwiga Rodowicz-Czechowska to japonistka specjalizująca się w historii dramatu japońskiego i teatru Nō, tłumaczka i była ambasador RP w Japonii, nagrodzona Orderem Wschodzącego Słońca, Złotą i Srebrną Gwiazdą.

Fot. Niebywałe Suwałki

Co mówi o przywiązanych do tradycji Japończykach, kostiumach jako kapitale grupy aktorskiej i samurajach wspierających teatr Nō?

1 KOMENTARZ

Dodaj komentarz