Jerzy Engel podczas konferencji podsumowującej młodzieżowe rozgrywki piłkarskie MiniEuro 2011 miał wystąpić z prezentacją. Tak się nie stało, ponieważ były trener polskich piłkarzy do Suwałk nie dojechał.
W piątek, 21 października w suwalskim aquaparku odbyła się konferencja pn. „Sport czynnikiem ożywienia współpracy transgranicznej”. Głównego gościa spotkania nie było, ale uczestnicy prezentacji mogli wysłuchać wykładów o sponsorowaniu sportu na Litwie i w Polsce.
Sponsoring tego typu staje się w kraju coraz popularniejszy. Duże firmy zaczynają zauważać, że budowanie wizerunku połączone ze wspieraniem wydarzeń sportowych przynosi wymierne korzyści. Doskonałym przykładem jest akcja Samsunga, polegająca na wypuszczeniu na rynek odtwarzaczy MP3 z autografem Euzebiusza Smolarka. Produkty w biało-czerwonej obudowie sprzedawały się znakomicie. Sponsoring przynosi obustronne korzyści. Marketingowcy wyliczyli, że marka Red Bull w ciągu 10 lat zarobiła na Adamie Małyszu i obecności swojego logo w telewizjach transmitujących zawody w skokach narciarskich ponad 90 mln złotych.
Związek sponsoringu i sportu, jak go określił jeden z prelegentów, jest związkiem na dobre i na złe. A jak wiadomo, sponsoringu nie sposób przeprowadzić bez pieniędzy pochodzących zazwyczaj od prywatnych przedsiębiorców. Szkoda więc, że na konferencji w Suwałkach widać było głównie twarze szefów i pracowników miejskich jednostek.
Konferencja kończąca projekt „Ożywienie współpracy transgranicznej – międzynarodowe rozgrywki młodzieży w piłce nożnej MINI EURO Suwałki 2011″, tak jak i same rozgrywki, została dofinansowana ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego oraz z budżetu państwa.