Reklama

Obwodnica Suwałk – jest decyzja środowiskowa

Data:

- Reklama -

 

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku wydał decyzję środowiskową dotyczącą budowy obwodnicy Suwałk. Inwestycja zostanie zrealizowana według wariantu II/2. W tej wersji droga biegnie na zachód od centrum Suwałk.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przewiduje budowę drogi ekspresowej S61 o przekroju dwujezdniowym o długości ok. 13 km, a także budowę jednojezdniowego łącznika między istniejącą drogą krajową nr 8 a węzłem „Lotnisko” o długości ok. 3 km. W ramach zadania powstanie też tymczasowe podłączenie drogi ekspresowej do drogi krajowej nr 8 o długości ok. 1 km, a także węzeł drogowy – „Zahańcze”. Węzeł „Lotnisko” zostanie rozbudowany w celu połączenia inwestycji z obwodnicą Augustowa. Na trasie znajdzie się również siedem przejść dla zwierząt, pięć mostów, chodniki i ścieżki rowerowe.

Jak mówi Lech Magrel, dyrektor RDOŚ w Białymstoku – w porównaniu z wariantem I (alternatywnym), wariant II (inwestorski) jest lepszy m.in. pod względem mniejszej liczby budynków narażonych na ponadnormatywne oddziaływanie hałasu. Jak wynika z analizy – w wariancie II jest 17 takich budynków, a w wariancie I – 20.

Mieszkańcy podsuwalskich wsi, których nieruchomości sąsiadują z planowaną drogą, zostaną zabezpieczeni przed hałasem. Zadaniem inwestora będzie wykonanie ekranów akustycznych. Dodatkowo na etapie uzyskiwania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej zostanie przeprowadzona druga ocena wpływu inwestycji na środowisko. Pozwoli ona m.in. na uszczegółowienie warunków środowiskowych. Po zrealizowaniu inwestycji drogowej, specjaliści zmierzą poziom hałasu.

Obwodnica przetnie dwa Obszary Chronionego Krajobrazu: „Pojezierze Północnej Suwalszczyzny”, „Puszcza i Jeziora Augustowskie” oraz obszary Natura 2000: „Puszcza Augustowska” i „Ostoja Augustowska”. W celu zminimalizowania negatywnego wpływu inwestycji na środowisko, inwestor będzie musiał zabezpieczyć drzewa sąsiadujące z planowaną trasą na czas trwania prac budowlanych. RDOŚ wymaga, aby firma budująca drogę prowadziła wycinki drzew poza okresem lęgowym ptaków i skróciła czas trwania prac na obszarach cennych przyrodniczo.

Fot. http://www.freedigitalphotos.net

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij:

Reklama

Najczęściej czytane

Przeczytaj więcej
Powiązane

Zło czai się wszędzie. Recenzja książki „Bicz Pana” Roberta M. Rynkowskiego i konkurs

"Bicz Pana" to kolejna pasjonująca odsłona z serii kryminalno-sensacyjnych...

Stosunek Polaków do zabytków innych kultur na terenie Polski

Zdecydowana większość Polaków chce, aby dziedzictwo innych kultur traktować...

„Żywioły kobiety” – odkryj siłę kobiecego potencjału podczas warsztatów na Suwalszczyźnie

Czy kiedykolwiek zastanawiałaś się nad pełnią swojego potencjału? Czy...

O potrzebach młodzieży – (Nie)Dorzeczne rozmowy w Plazie

Niemal półtora miesiąca po wrześniowym spotkaniu na Bulwarach grono,...