Nabór wniosków do drugiej edycji Suwalskiego Budżetu Obywatelskiego rozpocznie się 18 sierpnia. W puli są aż 2 mln złotych, przeznaczone na pomysły, które mają być zrealizowane w 2015 roku.
Po konsultacjach budżetu zapadły decyzje o zmianach w regulaminie składnia wniosków. Kwota 2 mln złotych zostanie podzielona pomiędzy dwa rodzaje projektów – kwota 1,4, miliona to pieniądze na projekty o wartości od 100 do 700 tysięcy złotych, a 600 tys. zł to środki na projekty o wartości do 100 tysięcy złotych. Co więcej, w kolejnej edycji budżetu projekty nie mogą być zlokalizowane na terenach szkolnych, a wyłącznie na tych, należących do miasta. Składając wniosek, warto pamiętać, że przedsięwzięcie powinno zostać zakończone w ciągu roku.
– Podobnie, jak w roku ubiegłym, projekt może zgłosić osoba stale zamieszkała w Suwałkach, która w dniu rozpoczęcia konsultacji ukończyła 16 lat. Jeden mieszkaniec może zgłosić tylko jeden projekt, natomiast poprzeć – dowolną liczbę projektów. Pod wnioskiem musi podpisać się co najmniej piętnastu mieszkańców Suwałk – przypominają pomysłodawcy.
Projekty można zgłaszać od 18 sierpnia do 5 września 2014 r. Wystarczy wypełnić specjalny formularz i przynieść go lub wysłać pocztą do Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego w Suwałkach, pok. nr 5, przy ul. A. Mickiewicza 1. Formularze są również dostępne w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego oraz w Wydziale Inwestycji Urzędu Miejskiego w Suwałkach, przy ul. A. Mickiewicza 1, pok. 204. Również w Wydziale Inwestycji można uzyskać pomoc w sprawie projektu, tel. 87 562 82 85.
Kolejnym etapem będzie procedura weryfikacji propozycji. Złożone wnioski w terminie od 8 do 26 września 2014 r. oceni 16-osobowy Zespół ds. Suwalskiego Budżetu Obywatelskiego. Kolejny krok to głosowanie nad projektami. Zostało ono zaplanowane w terminie od 6 do 19 października 2014 r. Głosować będzie można w wyznaczonych punktach, między innymi w ratuszu oraz elektronicznie – przez stronę internetową. Już 24 października okaże się, które pomysły uzyskały największe poparcie.