Cykl „Teatr Niebywały” powraca z Dada von Bzdülöw

Fot. Dominik Werner.
Fot. Dominik Werner.
Fot. Dominik Werner.

Powakacyjne spektakle w Suwalskim Ośrodku Kultury odbędą się pod znakiem gdańskiej grupy teatralnej Dada von Bzdülöw. W ciągu dwóch dni widzowie obejrzą „Zagraj to, czyli 17 tańców o czymś” oraz „Enclave 4/7″.

Spektakle teatru DADA VON BZDÜLÖW zostaną zaprezentowane na Dużej Scenie SOK, ul. Papieża Jana Pawła II 5 w piątek, 12.09, godz. 19:00 („Zagraj to, czyli 17 tańców o czymś”) oraz w sobotę, 13.09, godz. 19:00 („Enclave 4/7″). Bilety: 15/20 zł na każdy ze spektakli w kasie SOK i na www.bilety.soksuwalki.eu.

Suwalski Ośrodek Kultury przygotował niespodziankę dla wszystkich miłośników teatru. Kupując bilety na dwa spektakle w powakacyjnej odsłonie Teatru Niebywałego, bilet na drugi spektakl można nabyć za połowę ceny! Zapraszamy do kasy SOK, liczba miejsc w promocji ograniczona.

Spektakl „Zagraj to, czyli 17 tańców o czymś” przeniesie publiczność do roku 2044, gdy Janina, Jan i Janka przystępują do realizacji eksperymentalnego dokumentu. W jednej z sal dobrze utrzymanego skansenu teatralnego, korzystając z zamierzchłych technologii (MacBookPro, rzutnik multimedialny, etc.), kostiumów (Milan Fashion Week 2013) oraz emocji (kino, taniec, teatr z początku XXI wieku), Janina, Jan i Janka próbują odegrać COŚ, co było tym CZYMŚ. Filozoficznym wsparciem i inspiracją do przeprowadzenia dokumentalnego eksperymentu jest filozofia Powrotu i Akceptacji Wilhelma Guido.

Pełna dojrzałości oszczędność w używaniu środków wyrazu, licznych przecież, ale ani przez moment nie przesłaniających żadnego z sensów, idealne wyczucie tonu, niewymuszona w żaden sposób klasa. Znakomite przedstawienie.
Przemysław Gulda, Gazeta Wyborcza – Trójmiasto

Fot. Dominik Werner.
Fot. Dominik Werner.

„Enclave 4/7” również jest spektaklem godnym uwagi. Roberto Olivan podkreśla, że „ta kreacja stworzona głównie dzięki tancerzom, bądź z tworzywa jakim są same ciała tancerzy, od samego początku procesu twórczego stawia sobie bardzo wyraźny cel: postawić tancerzy przed wyzwaniem, zarówno fizycznym jak i emocjonalnym”.

Ten spektakl to portret generacji Facebooka, ale i przedstawienie autotematyczne, nawet autoironiczne, trochę o tym, jak się tworzy coś z niczego, jak pustkę wypełnia się ruchem, jak zawłaszcza przestrzeń i ludzi; jakie w tym ruchu tworzą się chwilowe wspólnoty i jakie rodzą się napięcia, jakie euforie i jakie rozczarowania. Jak enklawa staje się pułapką. Zbigniew Majchrowski, teatralny.pl

Dodaj komentarz