
Wystawa Światowa Expo 2015 rozpoczęła się w Mediolanie 1 maja. Województwo podlaskie będzie obecne na Expo przez dwa tygodnie: podczas Tygodnia Polski Wschodniej w dniach 11-17 maja oraz Tygodnia Turystyki Polskiej w dniach 18-24 maja. Region promować mają rowery, moda i rękodzieło.
Na podst. informacji prasowej.
– Expo jest to niewątpliwie prestiżowa impreza dla każdego państwa, jest to także i dla nas największe wydarzenie promocyjne, na którym możemy pokazać walory naszego województwa – powiedział marszałek Mieczysław Baszko.

Polski pawilon zaprezentuje dwa oblicza naszego kraju. Polskę – romantyczną krainę, słynącą z unikalnego piękna przyrody i kulturowego bogactwa oraz Polskę – autora sukcesu gospodarczego. Województwo podlaskie promować będzie swoje atrakcje za pomocą ośmiu elementów: pokazu tańca w wykonaniu Fair Play Crew, dywanów Agnelli z kolekcji folkowej, gry rowerowej ( z Laboratorium Obrazu i rowerami dizajnerskimi w kształcie żubra i łosia, sztuki designu Małgorzaty Dmitruk (kolekcja stworzona na 500 lecie województwa wykorzystująca kolorystykę logo województwa), Aza Design (Anna I Artur Puszkarewicz i ich księga rzeczy użytkowych z kolekcją rzeczy, wzorowanych na tej księdze, wykonanych przez podlaskich rzemieślników, rowerów custom bike Adriana Łucejko, mody Elwiry Horosz, pokazów garncarstwa Pawła Piechowskiego oraz rękodzieła ludowego.
Większość kosztów udziału w Wystawie Expo pokrywa Polska Agencja Inwestycji Zagranicznych (ok. 600 tys. zł) i Polska Organizacja Turystyczna (ok. 300 tys. zł). Województwo podlaskie wydało 80 tys. zł oraz poniosło koszt produkcji filmów promocyjnych i ulotek – 140 tys. zł.
Fot. Wrota Podlasia – elementy promocji regionu