Reklama

Coraz bliżej budowy obwodnicy Suwałk. Teraz czas na wojewodę

Data:

- Reklama -

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku postanowieniem z 16 grudnia 2016 r. uzgodnił budowę obwodnicy Suwałk – tak brzmi fragment treści oficjalnego komunikatu na stronie tej instytucji. Jeszcze dzień wcześniej przed obwodnicą piętrzyły się problemy.

Autor: Iwona Danilewicz

Gdy 15 grudnia pytaliśmy Beatę Bezubik z RDOŚ w Białymstoku o powody opóźnienia w prowadzonym postępowaniu dotyczącym oceny oddziaływania na środowisko obwodnicy Suwałk, nic nie wskazywało na to, by kolejny termin, wyznaczony na 12 stycznia 2017 roku, dało się przyspieszyć. Bezubik podnosiła kwestię „konieczności przeanalizowania obszernego materiału dowodowego” oraz złożonego charakteru sprawy.

Przypomnijmy, że problemem związanym z powstałym opóźnieniem – Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska nie zdążyła zakończyć postępowania w ustawowym terminie – 5 grudnia – był termin wycinki drzew, która może być zgodnie z polskim prawem prowadzona tylko do końca lutego. A obwodnica wciąż wymaga od wojewody podlaskiego wydania Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej, tzw. ZRID-u. To właśnie na ten dokument czeka teraz Budimex, firma realizująca inwestycję. RDOŚ przyspieszył bowiem działanie.

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Białymstoku nieoczekiwanie, bo zaledwie dzień później, 16 grudnia, wydała obwieszczenie dotyczące obwodnicy Suwałk. – Przedsięwzięcie uzgodniono po przeprowadzeniu ponownej oceny oddziaływania na środowisko w ramach postępowania w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Planowana inwestycja polega na budowie obwodnicy miasta (odcinek B), drogi ekspresowej S61 wraz z budową łącznicy węzła „Suwałki Północ” – czytamy w komunikacie.

Zakres planowanej inwestycji obejmuje m.in.: budowę trasy dodatkowych jezdni drogi ekspresowej obsługujących tereny przyległe wraz ze zjazdami; budowę ronda; budowę trasy dróg poprzecznych (przebudowy istniejących ciągów komunikacyjnych krzyżujących się z projektowaną drogą ekspresową); budowę obiektów inżynierskich: wiaduktów w ciągu drogi ekspresowej, przejść dla zwierząt, przepustów; wykonanie pasów zieleni ochronnej; budowę zbiornika retencyjno-infiltracyjnego; przebudowę kolidującego uzbrojenia podziemnego i naziemnego oraz wybudowanie projektowanych urządzeń uzbrojenia terenu; budowę kanalizacji deszczowej i urządzeń oczyszczających wodę; budowę ekranu akustycznego.

Na uzgodnienie czeka jeszcze główny, liczący 12 km odcinek obwodnicy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij:

Reklama

Najczęściej czytane

Przeczytaj więcej
Powiązane

Z regionu: Rail Baltica – coraz bliżej wygodnych podróży z Białegostoku i Łap

Szybkie i bezpieczne podróże pociągiem oraz lepszy dostęp do...

Z regionu: Zbuduj niesamowitą maszynę i wygraj indeks na Politechnikę Białostocką

Liczą się kreatywność, ciekawe zastosowania zasad fizyki oraz pasja...

Białystok – miasto, które daje satysfakcję

Białystok to najlepsze polskie miasto - tak wynika z...

Ponowny przetarg na strategiczny odcinek S61 Suwałki – granica państwa

Niespełna dwa miesiące po odstąpieniu od umowy wybierany jest...