Reklama
- Reklama -

Czy BIO-gadżety reklamowe to dobry kierunek promocji?

Nurt ekologiczny sięga dziś coraz dalej i angażuje uwagę specjalistów z wielu dziedzin. Oczywiście najważniejszy jest przemysł, gdyż to on ma największy wpływ na stopień zanieczyszczenia naszej planety. Po to też wprowadza się różne normy emisji CO2 i inne restrykcje, aby chronić Ziemię przed niszczącą ją eksploatacją i nadmiernym korzystaniem z jej zasobów.

Cały czas proponuje się zamienniki, ulepsza metody recyklingu oraz wdraża procedury zapewniające efektywniejsze zarządzanie odpadami. Jak ma się do tego jednak produkcja gadżetów reklamowych? Czy promocyjne produkty z kategorii BIO mają w ogóle rację bytu i są w stanie odpowiednio wesprzeć działania marketingowe marki, która je wybierze?

Po co nam BIO-gadżety?

Czy nie wystarczy zwykły, plastikowy długopis z logo firmy, tylko od razu trzeba inwestować w taki wykonany z materiałów biodegradowalnych? Czy osoba, która otrzymuje taki gadżet w ogóle zwróci na to uwagę, a użyty surowiec zadecyduje o tym, czy skorzysta z oferty danej marki, czy też nie? By odpowiedzieć na te pytania, należy się najpierw zastanowić nad tym, co ma szansę zostać z potencjalnym konsumentem dłużej – długopis plastikowy podobny do każdego innego, czy też taki wykonany z bambusa, który jest funkcjonalny i elegancki? Co prawda świadomość ekologiczna nadal kuleje w naszym kraju, jednak z czasem kategoria takich gadżetów reklamowych ma szansę się powiększyć. Ci, którzy są jednak świadomi wpływu na środowisko naturalne, o wiele cieplej będą odbierać drewniane długopisy lub takie, do których stworzenia użyto materiałów z recyklingu.

Ocieplenie wizerunku firmy

BIO-gadżety reklamowe na pewno stanowią spore wyróżnienie na tle konkurencyjnych firm i łatwiej zostaną zapamiętane, więc chociażby z tego względu warto w nie zainwestować. To dowód, że reklamodawca wspiera nurt ekologiczny i chce budować wspólnie przyjazne otoczenie, dbając o jego naturalne elementy. Życie w zgodzie z naturą, ale i bez rezygnacji z rozwiązań współczesnego świata to sztuka, a takie gadżety mogą bardzo pomóc nam to osiągnąć – nie mówiąc już o pozytywnym wydźwięku dla kampanii marketingowej.

Przykłady BIO-gadżetów

Wspomnieliśmy już o długopisach z drewnianą obudową i wykonanych z bambusa. Produktów reklamowych należących do tej kategorii jest jednak o wiele więcej. Czasem projektanci idą o krok dalej, dzięki czemu promocja logo i nazwy firmy może odbywać się w postaci nadruku lub grawerunku wykonanych na: ładowarce słonecznej do urządzeń mobilnych, zestawie biurowym (długopis, notes, kalkulator i nie tylko), ekologicznej, bawełnianej lub jutowej torbie na zakupy lub zegarze LCD zasilanym wodą.

Artykuł powstał we współpracy z portalem Bewu.pl

Najnowsze artykuły

Dobra muzyka od rana – bluesowe śniadania w ramach SBF

Głód bluesa od rana zaspokajać można w klubach –...

„Życie Chucka” – niezwykła podróż w Cinema Lumiere (wygraj bilety)

Od 1 sierpnia 2025 roku w Cinema Lumiere będzie...

Galerie handlowe wciąż pełnią ważną funkcję społeczną. Szczególnie potrzebują ich młodzi konsumenci

Z niedawno opublikowanego raportu branżowego wynika, że 36,4% respondentów...

Blues dryfuje w stronę rocka. Koncert otwarcia 18. edycji SBF. Wystąpiły grupy – Blues Pills i Ørganek

W drugi lipcowy czwartek wieczorem nikt nie planuje innej...

Ceny ciepła w Suwałkach znowu w dół. Mieszkańcy zaoszczędzą nawet 668 zł rocznie

Od 1 sierpnia mieszkańców Suwałk czekają kolejne oszczędności. Prezes...
Reklama

Pozostałe artykuły

Recenzja: Deska SUP Thunder Cyber 320 cm – lekka, stabilna i wygodna nawet przy wietrze

Deska SUP Thunder Cyber o długości 320 cm to świetny wybór dla osób szukających lekkiego, ale stabilnego modelu do rekreacyjnego pływania - szczególnie na...

Ruszyły konsultacje planu zarządzania Puszczą Białowieską

Od poniedziałku, 7 lipca, do 18 sierpnia potrwają konsultacje społeczne planu zarządzania Puszczą Białowieską do 2050 roku. Dokument, przygotowany na zlecenie Ministerstwa Klimatu i...

Zbyt wiele rozważasz przy każdym wyborze? 3-pytaniowy filtr buddyjski

Wyobraź sobie, że siedzisz przed laptopem już trzeci wieczór z rzędu, przeglądając te same oferty wakacyjne. Booking.com pokazuje ci osiemset siedemdziesiąt hoteli w Barcelonie....