Czym jest jogging? Kto może go uprawiać? Jeśli zawsze zastanawialiście się nad tymi pytaniami, to doskonale trafiliście! Zapraszamy do przeczytania naszego artykułu o joggingu, znajdziesz w nim odpowiedzi na wszystkie nurtujące Cię pytania!

Artykuł partnera.

Jogging, czyli co?

Jogging to forma aktywności fizycznej, w której pokonujemy wcześniej zaplanowany dystans. Różni się od biegania tym, że trening wykonuje się z dużo mniejszą intensywnością. Można spokojnie powiedzieć, że jogging to truchtanie na długie dystanse. Jest to forma sportu, z której można czerpać maksimum przyjemności.

Jak przygotować się do joggingu?

Po pierwsze, dobierz odpowiednie buty treningowe, ubrania sportowe, które mogą być przykładowo ze strony https://nbsklep.pl/damskie/odziez_sportowa.html.

Dodatkowo, pomyśl o przewiewnej koszulce i wygodnych spodenkach. Gdy już masz wygodny ubiór, zaplanuj trasę, na której będziecie uprawiać jogging. Może masz w swojej okolicy park lub las? Takie miejsca są doskonałe ze względu na mniejsze zanieczyszczenie powietrza. Na początek nie zmuszaj się do nadmiernego wysiłku i nie planuj wielokilometrowej eskapady. Lepiej przebiec cały dystans niż opaść z sił w połowie trasy. Możesz dodatkowo wyposażyć się w gadżet, jakim jest zegarek sportowy, w połączeniu z telefonem da Ci wiele danych, które możesz zapisać i późniejszym czasie porównać do innych treningów. Możecie ze sobą zabrać również małą buteleczkę wody, najlepiej, jeśli będziecie mieli odpowiedni na nią uchwyt doczepiany do pasa. Część biegaczy dodatkowo umila sobie czas i bierze ze sobą telefon oraz słuchawki, aby móc posłuchać swoich ulubionych kawałków muzycznych.

Tuż przed treningiem

Każdy sportowiec powie, że rozgrzewka i rozciąganie jest bardzo istotne podczas rozpoczynania treningu, nie inaczej jest w tym wypadku. A więc, zanim ruszysz na wybraną ścieżkę, przygotuj swoje ciało do wysiłku. Rozgrzej duże grupy mięśni, wykonując odpowiednie ćwiczenia. Jeśli ich nie znasz – koniecznie skorzystaj z rad doświadczonych pasjonatów biegania dostępnych w internecie.

Po treningu

Po skończonym truchtaniu koniecznie rozciągnij mięśnie – dzięki temu przyspieszysz ich regenerację. Ważne jest również uzupełnienie elektrolitów, za pomocą domowej roboty izotoników – przepisy na nie znajdziesz praktycznie na każdej stronie internetowej o tematyce treningowej. Nie zapomnij o pełnowartościowym posiłku, składającego się z odpowiedniej ilości białka, węglowodanów oraz tłuszczy.

Jak często biegać?

Najprościej jest powiedzieć – systematycznie. Zapewni to zauważalną poprawę w kondycji oraz spalanie niepotrzebnych kalorii. Początkujący biegacze powinni zaplanować sobie czas na 3 – 4 treningi w tygodniu. Po pewnym czasie dobrym pomysłem jest zwiększenie dystansu, tak, aby truchtanie w dalszym ciągu przynosiło pożądany rezultat.

Aktywność fizyczna w każdej formie działa zbawiennie na nasz organizm. Dodatkowo uwalniane endorfiny podczas wysiłku, naładują nasze akumulatory pozytywną energią na długi czas.

Dodaj komentarz