Do mieszkańców Suwałk – osób starszych i niepełnosprawnych skierowane są program „Złota Rączka dla Seniora” i usługa door-to-door. Z obu opcji skorzystało w ubiegłym roku w sumie prawie 200 osób.

Program „Złota Rączka dla Seniora” ponownie będzie realizowany przez Spółdzielnię Socjalną „Perspektywa”. Jest skierowany do seniorów w wieku powyżej 70 lat lub w wieku 60 lat z orzeczonym, umiarkowanym lub znacznym stopniem niepełnosprawności, którzy nie mają możliwości samodzielnego wykonania drobnych napraw, a nie zawsze mogą liczyć na wsparcie rodziny.

W 2021 roku skorzystały z niego 122 osoby, na rzecz których wykonanych zostało 1100 usług. Dla porównania, w 2020 roku z programu skorzystało 116 osób, a liczba wykonanych usług wyniosła 1058. Te usługi to głównie: wymiana żarówek, gniazdek elektrycznych, uszczelek w kranach, odpowietrzenie kaloryferów, wymiana lub montaż zamków w drzwiach oraz klamek, regulacja opadniętych drzwi, a także zawieszenie obrazów lub luster, zakupy żywności, środków higienicznych oraz leków.

Zgłoszenia przyjmowane są od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 15:00 pod numerem telefonu 517 871 124. Zgłoszenia można przesyłać również na adres e-mail: senior.zr@wp.pl

Drugi program ułatwień to usługa door-to-door, realizowana w Suwałkach od połowy ubiegłego roku. Od czerwca do końca grudnia 2021 r. skorzystało z niej 76 osób. Ten projekt jest finansowany nie z miejskiego budżetu, a z konkursu grantowego. Usługa skierowana jest do osób mających trudności w samodzielnym przemieszczaniu się. Wartość projektu to ponad 720 tys. złotych (Fundusze Unii Europejskiej – 608.628,03 zł – 84,28% oraz budżetu państwa – 113.521,98 zł – 15,72%). Środki te zostały przeznaczone na zakup samochodu 9-osobowego z windą do przewozu osób niepełnosprawnych; zakup schodołaza gąsiennicowego, wózka inwalidzkiego, zatrudnienie kierowców i asystentów. Zgłoszenie przyjmowane są od 8:00 do 15:00 i realizowane w dni robocze od 7:00 do 18:00. W 2021 roku możliwość przejazdów wykorzystana została 915 razy – były to przejazdy w celu społecznym, zawodowym, zdrowotnym i edukacyjnym. Łącznie pokonanych zostało 7501 kilometrów.

W przypadku door-to-door zapotrzebowanie na przewóz można zgłaszać: telefoniczne pod nr tel. 87 562-89-70, 87 565-28-94, elektronicznie poprzez e-mail: biuro@mopr.suwalki.pl; osobiście: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Suwałkach, ul. Filipowska 20, 16-400 Suwałki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj