Ten czas w roku nastraja nas w wyjątkowy sposób, bo i walentynki, i Dzień Kobiet są świętowane, ba – często hucznie obchodzone. W szczególną atmosferę tych dni wpisał się także piątkowy (28 lutego) koncert, który miał miejsce w Suwalskim Ośrodku Kultury, w Sali im. Andrzeja Wajdy. Podczas Filharmonii Suwałk, w koncercie „Romantyczny świat gitary”, na scenie zagościł wyjątkowy artysta – utalentowany i ceniony gitarzysta, Krzysztof Pełech, któremu towarzyszyła Suwalska Orkiestra Kameralna pod batutą Kazimierza Dąbrowskiego.

© 2025 Wojciech Otłowski
Muzyczny wieczór w romantycznej tonacji rozpoczęło wykonanie przez gościa utworu „Asturias” Isaaca Albeniza. Zachwycająca prezentacja była długo oklaskiwana przez publiczność – i nic dziwnego, bo występujący podczas piątkowego koncertu artysta to muzyk z bogatym doświadczeniem, od lat z sukcesami występujący w kraju i za granicą.

© 2025 Wojciech Otłowski
Krzysztof Pełech ma na swoim koncie siedemnaście płyt, a jego debiutancki krążek zyskał nominację do nagrody Fryderyka. W ankiecie czasopisma „Gitara i Bas” został trzykrotnie wybrany najlepszym polskim gitarzystą klasycznym. Jest pomysłodawcą i dyrektorem odbywającego się od 1998 roku festiwalu „Gitara +”, a także inicjatorem i szefem artystycznym Summer Guitar Festival w Krzyżowej, twórcą i współzałożycielem Wrocławskiego Towarzystwa Gitarowego. Spełnia się także jako pedagog – prowadzi klasę gitary w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy.

© 2025 Wojciech Otłowski
Suwalska Orkiestra Kameralna zaprezentowała tango Wojciecha Kilara z filmu „Zazdrość i medycyna”, potem na scenie pojawił się ponownie Krzysztof Pełech i oba podmioty wykonawcze oczarowały publiczność najpopularniejszym koncertem barokowym – w oryginale na lutnię i orkiestrę, czyli utworem Antonio Vivaldiego – „Koncertem na gitarę i orkiestrę d-dur”. Kolejny wspólnie wykonany utwór to „Concierto de Aranjuez” autorstwa Joaquina Rodrigi (jazzfani mają swoje skojarzenia w tym przypadku, vide: „Sketches of Spain – Milesa Davisa). Publiczność gorąco oklaskiwała także kompozycję Carlosa Guastavino „Las Presencias” – jej część szóstą „Jeromita Linares”. Wieczór zakończyło gorąco, argentyńskie tango Rolanda Dyensa – „Tango en Skai”.

© 2025 Wojciech Otłowski
Wieczór zakończył się swoistą klamrą – na bis publiczność ponownie wysłuchała rozpoczynającego piątkowy koncert utworu, czyli „Asturias” Isaaca Albeniza. Wspaniała propozycja muzyczna zachęciła do odwiedzenia Suwalskiego Ośrodka Kultury niemałą rzeszę melomanów. Mimo deszczu przybyli tłumie, a porywająca muzyka zrekompensowała wszelkie niedogodności.
Fotografie w postaci pokazu slajdów: Wojciech Otłowski










































Hipnotyzujące brzmienie gitary – koncert Wiktorii Szubelak w SOK-u