W gronie 30 najlepszych produktów, usług i inicjatyw z województwa podlaskiego znalazły się takie marki jak Malow, mecze PlusLigi siatkowej mężczyzn w Suwałkach, Waterly czy Festiwal Filmowy „Wajda na Nowo”. To efekt drugiego posiedzenia kapituły konkursu Podlaska Marka 2024, które odbyło się we wtorek, 8 kwietnia. Obradom przewodniczył marszałek województwa Łukasz Prokorym.
Malow – jeden z największych producentów mebli metalowych w Europie, znalazł się w finałowej trójce w kategorii Biznes. Firma z Suwałk nie tylko stale rozwija produkcję, ale także angażuje się w życie społeczne i sportowe regionu – między innymi jako sponsor drużyny Ślepsk Malow Suwałki, która również została zauważona w tegorocznej edycji konkursu. Mecze suwalskiej drużyny siatkarskiej w ramach PlusLigi trafiły do finału w kategorii Wydarzenie.

© 2025 Wojciech Otłowski
Z kolei w kategorii Projekt 4.0 nominację otrzymało Waterly – innowacyjny system monitoringu jakości wody, który może mieć ogromne znaczenie w kontekście zmian klimatu, ochrony środowiska i dostępu do bezpiecznej wody pitnej.
Wśród finalistów nie zabrakło również propozycji kulturalnych. W kategorii Kultura doceniono Festiwal Filmowy „Wajda na Nowo”, który w wyjątkowy sposób przypomina dorobek Andrzeja Wajdy i inspiruje młodych twórców do dialogu z jego dziedzictwem.
Zwycięzców we wszystkich dziesięciu kategoriach poznamy 15 maja podczas uroczystej gali. Tymczasem nagrodę Podlaskiej Marki Konsumentów – wyłonioną w głosowaniu internautów – zdobył już białostocki klub Lwy Białystok za drużynę „Mini Lwy”, działającą na rzecz dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami.