Starsze osoby to też konsumenci, niestety często mniej świadomi, a więc stanowiący łakomy kąsek dla wszystkich akwizytorów i handlarzy. Z myślą o nich w suwalskim ratuszu odbyło się szkolenie na temat praw konsumenta. Kolejne zaplanowane jest na wtorek – 22 listopada.
Wykład odbył się w piątek w ramach kampanii edukacyjnej, realizowanej na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Teresa Mazur, miejski rzecznik praw konsumentów mówiła m.in. o rodzajach umów konsumenckich, o różnicach pomiędzy zaliczką i zadatkiem. Radziła, w jaki sposób wyegzekwować realizację wykonania np. pomnika i jak odstąpić od zawartej umowy. Ta ostatnia porada przydać się może w szczególności. Dość często zdarza się, że wykwalifikowani handlowcy „wciskają” starszym osobom drogą pościel, która wcale nie jest lecznica lub zestaw garnków, które nie są na lata.
Porady prawne z przykładami z życia to najlepszy sposób, by wytłumaczyć 60-latkom ich prawa. Wiele osób, które wzięły udział w piątkowym spotkaniu, istotne uwagi skrzętnie notowało w przyniesionych ze sobą notesach. Każdego, kto miałby dodatkowe pytania, Teresa Mazur zachęca do zgłoszenia się do pok. 210 w Urzędzie Miasta w Suwałkach.
Kolejny wykład odbędzie się 22 listopada o godz. 12.00 w Urzędzie Miejskim, ul. Mickiewicza 1, w sali 26.