Zmiana postawy, określenie celu i nastawienie na dyskusję z pracownikami – czasem wystarczy tak niewiele, by uzyskać poprawę atmosfery, relacji w firmie i zdobyć autorytet. Szkolenie „Efektywność lidera”, opracowane na podstawie doświadczenia prowadzącego – Lechosława Chaleckiego, było pierwszym krokiem w kierunku tych zmian.
Efektywna praca każdego zespołu jest możliwa dzięki liderowi, który potrafi poprowadzić ludzi w kierunku realizacji celów. Zdarza się jednak, że on sam, realizując strategie i wdrażając w życie plany, potrzebuje wsparcia w podejmowaniu decyzji. Wzrost konkurencyjności wymaga od liderów coraz większej sprawności i efektywności w zakresie zarządzania.
Tematyka szkolenia, które odbyło się w styczniu w Hotelu „Akvilon” w Suwałkach, zawierała liczne porady dotyczące zmiany jakości pracy menedżerów, kierowników zespołów, etc. Pierwsze szkolenie przeprowadzone nad Czarną Hańczą przez białostocką „Szkołę Inspiracji” zbudowane zostało na zagadnieniach jasnego precyzowania oczekiwań, cedowania zadań i uprawnień, tworzenia wspólnego planu – modelu planowania od końca, definiowania kompetencji pracowników, wyznaczania kamieni milowych, przygotowania do dyskusji oraz wdrażania strategii RAZEM (Rezygnacja, Akceptacja, Zasoby, Ewolucja, Motywacja).
Cykl „Efektywność lidera” – od zmiany postawy, poprzez nakreślanie celu, dawanie pracowników przestrzeni do działania i korzystanie z „mocy” informacji zwrotnej – feedbacku oraz feedforward, doprowadziły uczestników spotkania do wyjaśnienia sposobu budowania autorytetu, nie tylko w kwestii relacji lider – pracownik, ale także lider – przełożony.
Kontakt z Lechosławem Chaleckim – http://www.szkolainspiracji.pl/
Za współorganizację szkolenia odpowiadały „Niebywałe Suwałki”.
Więcej informacji na temat szkoleń oferowanych przez „Szkołę Inspiracji” w wywiadzie z Lechosławem Chaleckim: Na początku była myśl.