Koordynacją i porządkiem na suwalskich placach budowy zajmie się Tomasz Drejer, zastępca Dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni w Suwałkach. Czesław Renkiewicz, prezydent Suwałk postanowił, że powołanie takiej osoby jest konieczne. Jest to między innymi odpowiedź na częste sygnały mieszkańców Suwałk, którzy zwracają uwagę na ogromne utrudnienia w ruchu samochodowym.
Informacja prasowa.
– Ogromnej rzeszy suwalczan – również mi – spędza sen z powiek sytuacja, jaka panuje na suwalskich ulicach. Mam tu na myśli inwestycje. Głównie drogowe – mówi Czesław Renkiewicz, prezydent Suwałk. – Chciałbym przeprosić wszystkich mieszkańców Suwałk za utrudnienia w ruchu. Za to, że niektóre miejsca w naszym mieście wyglądają – krótko mówiąc – źle. Informuję jednocześnie, że koordynator, którego powołam, będzie odpowiedzialny między innymi za to, by nie prowadzono w tym samym czasie prac budowlanych i remontowych na głównych ciągach drogowych co prowadzi do paraliżu drogowego miasta – dodaje prezydent.
Szczegółowy zakres obowiązków Tomasza Drejera zostanie określony w specjalnym Zarządzeniu Prezydenta Miasta Suwałk.
Na pewno będą to takie zadania jak: planowanie terminów poszczególnych robót. Każda firma czy spółka, która będzie chciała prowadzić prace w pasie drogowym, będzie musiała to zgłosić Tomaszowi Drejerowi. Ten wyznaczy taki termin wykonania robót, by nie kolidował on z żadną inną inwestycję w okolicy.
W tym roku na suwalskich ulicach prowadzone są cztery duże inwestycje warte blisko 30 milionów złotych. Dużo, bo ponad połowę tej kwoty suwalski samorząd pozyskał z Unii Europejskiej – między innymi na przebudowę ulicy Wigierskiej, Placu Marii Konopnickiej i Placu Piłsudskiego.
– Od lat suwalski samorząd aktywnie pozyskuje i wykorzystuje pieniądze unijne. Staramy się utrzymać tą dobrą passę – podkreśla prezydent. – Niestety, nasza aktywność w pozyskiwaniu pieniędzy nie idzie w parze z aktywnością firm na placach budowy. A to przekłada się na niezadowolenie mieszkańców Suwałk – dodaje.