Pilates Turkusowy

Pilates Turkusowy to ćwiczenia bezpieczne, bezurazowe i bardzo efektywne. Pilates to gimnastyka zawsze na czasie. Dla osób od 9 do 99 lat! To oryginalna, niepowtarzalna, bardzo zróżnicowana metoda ćwiczeń. Spokojna i jednocześnie energetyczna, przynosząca wiele korzyści zdrowotnych. Szybki efekt gwarantowany – bez podskoków i „wylewania siódmych potów.

Autor: Magdalena Bachan, artykuł sponsorowany

Dla kogo Pilates?

Uśmiecham się, gdy słyszę to pytanie, bo nie ma żadnych ograniczeń wiekowych i w tym tkwi siła tej metody. Im wcześniej zaczniemy ćwiczyć, tym lepiej, bo zapobiegniemy wadom postawy, problemom z kręgosłupem. Ale prawda jest też taka, że na Pilates nigdy nie jest za późno i można zacząć, mając nawet  70 lat.

Pilates jest dla wszystkich, którzy chcą coś zmienić w swoim życiu, którzy chcą mieć wpływ na swoje zdrowie.

Polecam Pilates:

– dla dzieci i dorosłych, mających problemy z postawą i kręgosłupem;

– dla kobiet – by miały ładny brzuch, szczupłe uda, ładną sylwetkę, by zapobiec i leczyć nietrzymanie moczu;

– dla mężczyzn – tych, którzy uprawiają sport i tych, którzy nigdy specjalnie się nie ruszali – by wzmocnić i uelastycznić ciało oraz pozbyć się problemów z prostatą;

– dla osób z problemami zdrowotnymi, które nie mogą podejmować dużego wysiłku;

– dla osób z nadwagą;

– dla seniorów, by poczuli się lepiej;

– dla osób ze skołatanymi nerwami, depresyjnych;

– dla osób z problemami z kręgosłupem i stawami;

– dla osób pracujących przy komputerze;

– dla osób ćwiczących na siłowni – Pilates nauczy ich wzorców postawy w czasie ćwiczeń, tak by uniknąć kontuzji, uelastyczni, wzmocni, rozciągnie;

– dla osób zajmujących się tańcem, grą w piłkę, pływaniem czy innymi formami ruchu, by osiągały jeszcze więcej;

– dla Ciebie, jeśli tylko zechcesz cieszyć się ruchem!

Co daje Pilates?

Oryginalność i niezwykłość tych ćwiczeń polega na wzmocnieniu głębokich mięśni brzucha i całego ciała. Mięśni odpowiadających za elastyczność, ale i za siłę, co ma wpływ na zdrowy kręgosłup, stawy, a co za tym idzie – zwinność i elastyczność. W innych popularnych formach ruchu te ważne mięśnie są zaniedbywane, stąd często wiele kontuzji, wad postawy, problemów z kręgosłupem, które mają także osoby uprawiające sport.

Pilates to taka metoda ćwiczeń, która: wpłynie na prawidłową postawę; zapobiegnie bólom pleców, stawów głównie biodrowych, kolanowych, barkowych; sprawi, że twój brzuch stanie się płaski, nogi smukłe, a plecy proste; przywróci prawidłowy oddech; sprawi, że ciało będzie elastyczne i mocne jak nigdy dotąd; zapewni lepszy kontakt z ciałem; paniom pozwoli szybko odzyskać dawną sprawność i formę po porodzie… i zapomnieć o używaniu „Teny”; a panom o problemie z prostatą.

Jeśli uprawiasz sport lub jakąś inną formę aktywności ruchowej, Pilates sprawi, że osiągniesz więcej w swojej dziedzinie. Staniesz się wytrzymały i silny. Dzięki tym ćwiczeniom unikniesz kontuzji.

Skąd nazwa ćwiczeń?

Nazwa Pilates z niczym nam się nie kojarzy… bo pochodzi od nazwiska twórcy tej metody – Josepha Pilatesa (1883-1967). W Polsce jest znana od niedawna, bo od kilkunastu lat, podczas gdy na świecie już od około 70 lat. Jest coraz więcej przygotowanych, wykwalifikowanych instruktorów, ale ciągle jest wiele miast, gdzie nie ma instruktorów z certyfikatem uprawniającym do wykonywania zawodu. AWF to za mało. Nie wystarczy bowiem wykonać kilka ćwiczeń Pilates na zajęciach np. z aerobiku i powiedzieć – „my też na aerobiku ćwiczymy Pilates”. To tak jakby masmix był masłem. A nie jest! I naprawdę może zaszkodzić. Dlatego wykorzystaj okazję, że w naszym mieście jest dobrze przygotowany, doświadczony instruktor z międzynarodowym certyfikatem. To naprawdę niebywałe, że w Suwałkach, Sejnach czy Puńsku odbywają się zajęcia Pilates zgodne z zasadami tej metody ruchu – i to pod okiem doświadczonego i dobrze przygotowanego instruktora.

Pamiętaj! Zawsze zapytaj o uprawnienia, certyfikat i legitymację „Instruktora Pilates”. Jeśli prowadzący jej nie posiada, nie będą to dobrze przygotowane zajęcia. Poznasz to także po cenie – nie może być zaniżona, liczbie osób w grupie (małe grupy) i czasie trwania zajęć – nie może być krótszy niż 60 min.

Dlaczego zajęcia Pilates musi prowadzić instruktor z uprawnieniami?

Ponieważ ważna jest technika i ułożenie ciała, z uwzględnieniem problemów zdrowotnych, odpowiednia kolejność ćwiczeń, długość sesji, wzmacnianie odpowiednich grup mięśni w odpowiedniej kolejności. Odpowiedni oddech. Są to zajęcia, na których uczymy się właściwego ruchu, prawidłowego ułożenia ciała, wykorzystywania swoich mięśni w odpowiedni sposób. To klucz do sukcesu.

Dlaczego warto ćwiczyć jesienią?

Właśnie teraz potrzebujemy ruchu, by poczuć się lepiej. Pilates bardzo poprawia nastrój. Spokojne ćwiczenia, piękna muzyka, to z pewnością dobry sposób na długie, przygnębiające wieczory. Oddech odgrywa tu kluczową rolę. Jesienią również wzmagają się problemy z kręgosłupem i stawami. Czy jest wobec tego coś lepszego niż Pilates?

Wiosną, latem, jesienią i zimą w ramach tych ćwiczeń możemy doświadczać pozytywnych zmian w swoim życiu. Każdego dnia potrzebujemy przecież pożywienia, oddechu i ruchu, który mobilizuje do pracy całe ciało. Wtedy właśnie czujemy się dobrze i jaśniej myślimy, jesteśmy bardziej wypoczęci i energiczni. No i nie będziemy obawiać się, że na Sylwestra nie zmieścimy się w sukienkę. Wiosną natomiast będziemy kwitnąć, a nie kupować ubrania dwa rozmiary większe.

Oto opinie osób, które regularnie ćwiczą Pilates:

Pani Maria, 55 lat: „Jestem o wiele silniejsza. Długie spacery z wnukami, to dla mnie przyjemność. Nie czuję bólu kręgosłupa, nóg. No i wstydliwy temat – nietrzymanie moczu, ustąpiło, bo Pilates wzmacnia wszystkie ważne dla zdrowia mięśnie”.

Pan Piotr 22 lata: „Trenuję sztuki walki. Dodatkowo chodziłem na siłownię i moje ciało zrobiło się sztywne, pojawiły się problemy z kręgosłupem. Pilates bardzo mi pomaga. Jestem elastyczny, bardziej zwinny, silniejszy. Nic tak nie wzmacnia mięśni brzucha jak „brzuszki” Pilates. Tu tkwi wielka siła i tajemnica tych ćwiczeń”.

Pani Monika 34 lata: „Dużo pracuję przy komputerze, więc zaczęły pojawiać się u mnie problemy z kręgosłupem – odcinek lędźwiowy dawał mi się we znaki. Na Pilates zaczęłam chodzić w ubiegłym roku. Ból ustąpił. A ja dodatkowo zyskałam czas dla siebie i sposób na skołatane nerwy”.

Pani Irena: „Czuję się lepiej i wyglądam lepiej. Moje ciało nabrało odpowiednich proporcji. Mięśnie delikatnie się zarysowały. Mam mocny, ładny brzuch. Koleżanki zaczęły mi zazdrościć, a mężowi znacznie bardziej się podobam. Dla mnie to ważne, bo moja samoocena znacznie się poprawiła. Chcę dodać, że nie wierzyłam obietnicom pani Magdy, że ból stawów biodrowych przejdzie. Po kilku lekcjach Pilates bóle ustąpiły. Aż wierzyć mi się nie chce, bo męczyłam się z nimi kilka lat”.

Pan Zygmunt: „Groziła mi operacja kręgosłupa szyjnego – jestem stomatologiem, stąd moje problemy z tym odcinkiem kręgosłupa. Coś mnie jednak natchnęło i poszedłem na Pilates do pani Magdy i tak już zostałem . Chodzę czwarty rok, a o operacji nie myślę”.

W ramach zajęć Pilates jako certyfikowany instruktor z wieloletnim doświadczeniem oferuję Ci:

* Bezpieczne ćwiczenia dopasowane do Twoich możliwości – bez podskoków i nieskoordynowanych ruchów mogących pogłębić problemy z kręgosłupem.

* Pracę na matach (I i II stopień), plus pozycje stojące (certyfikaty do wglądu)

* Atrakcyjne ćwiczenia z przyborami – ring, mała piłka, szarfa

* Indywidualne podejście – małe grupy – według zasad dobrych szkół Pilates .

Sesje są prowadzone według angielskiej metody Body Balanced Pilates, zgodnie z zadami twórcy – Josepha Pilatesa i współczesną wiedzą o człowieku, co daje gwarancję bezpiecznych, profesjonalnie przeprowadzonych zajęć.

Zajęciom towarzyszy piękna, spokojna muzyka.

Znajdź powody, aby zacząć!

Zajęcia w Suwałkach, Sejnach i Puńsku.

Teraz Twój ruch – zadzwoń tel: 730 47 97 67

Piękna, smukła sylwetka,

mocne ciało, dobry nastrój

to atuty Pilates!

5 KOMENTARZE

Dodaj komentarz