V suwalska kampania „Białej Wstążki” rozpocznie się 25 listopada i potrwa do 12 grudnia. W tym roku akcja przebiega pod hasłem: „Tato, synu…Porozmawiajmy o mocy bez przemocy”.
Na podst. informacji prasowej.
Kampania „Białej Wstążki” została zainicjowana w Suwałkach w 2010 roku. Głównym jej celem jest sprzeciw wobec przemocy wobec kobiet. Od 25 listopada do 10 grudnia realizowana jest kampania Białej Wstążki pod szyldem „Mężczyźni przeciw przemocy wobec kobiet”. Kampania wpisuje się w międzynarodową inicjatywę „16 Dni przeciw przemocy ze względu na płeć”. Również w Polsce podejmowane są różne inicjatywy upamiętniające kobiety-ofiary przemocy.
– Kampania skupia się na symbolice „Białej Wstążki”, która przypięta przez mężczyznę oznacza deklarację nie tylko wyrzeczenia się stosowania przemocy, ale także reagowania, gdy się jest jej świadkiem. Dniem kulminacyjnym całej kampanii jest 6 grudnia, który upamiętnia dramatyczne wydarzenia masakry w 1989 roku w Kanadzie, kiedy to młody mężczyzna zastrzelił 14 studentek Politechniki, gdyż uważał, że kobiety nie są godne uczęszczania na uczelnie techniczne – przypomina koordynator suwalskiej kampanii, Kazimierz Walijewski.
W dotychczasowych działaniach w Suwałkach organizatorzy skupiali się na działaniach edukacyjnych i promocyjnych, wyrażaniu osobistych sprzeciwów i budowaniu koalicji ludzi i instytucji występujących przeciwko przemocy w ogóle, w tym szczególnie przeciwko przemocy wobec kobiet.