Wieki temu budził grozę wśród mieszkańców Warszawy, teraz powraca, by siać postrach w internecie. „Operacja Bazyliszek” to kolejny film krótkometrażowy w reżyserii pochodzącego z Podlasia Tomka Bagińskiego (Honorowego Ambasadora Województwa Podlaskiego), który powstał w ramach projektu Legendy Polskie Allegro. W głównych rolach występują Paweł Domagała, Olaf Lubaszenko i Michalina Olszańska.

Od morza do Tatr otwierają się wrota piekielne. Nie wiadomo, kto za tym stoi, ale wiadomo kto w to wdepnął: Boguś Kołodziej i jego luźno powiązany z rzeczywistością wuj Eugeniusz. Ta dwójka twardych policjantów spojrzy w oczy prastaremu niebezpieczeństwu, a nawet zderzy się z nim za pośrednictwem Poloneza!

allegro_legendy_polskie_operacja_bazyliszek_13Kto nie zna legendy o Bazyliszku, którego spojrzenie zamienia ofiarę w kamień? To jedno z popularniejszych polskich podań, które stało się kanwą scenariusza najnowszego filmu z cyklu Legendy Polskie Allegro. Bohaterem „Operacji Bazyliszek” jest policjant Boguś Kołodziej, jeden z ostatnich Piastów, który musi się zmierzyć z przerażającą bestią.

– Potwory we współczesnej polskiej kinematografii pojawiają się bardzo rzadko, a nam zależało na stworzeniu Bazyliszka na miarę naszych czasów, który nie jest z tektury czy plastiku. Dlatego tej części animacji poświęciliśmy dużo uwagi. W efekcie powstało skrzyżowanie ptaka, gada i owada, żartobliwie przez nas nazywane “kurczakiem” – choć tak naprawdę to potwór, nad stworzeniem którego pracowało wiele osób, aby w możliwie najbardziej realistyczny sposób przedstawić postać, która zamienia ludzi w kamień – mówi Marcin Dyczak, dyrektor marketingu Allegro.

„Operacja Bazyliszek” jest czwartą produkcją z cyklu, a w samej fabule pojawiają się wątki zapoczątkowane w poprzednich częściach. – Dzięki bohaterom tego filmu rozbudowujemy świat Legend, wprowadzamy Bogusia Kołodzieja i kontynuujemy historię z „Twardowsky 2.0”, w którym po włamaniu się przez tytułowego bohatera do systemu komputerowego piekieł, na ziemi pojawiły się potwory pokroju Bazyliszka – tłumaczy Marcin Dyczak.

allegro_legendy_polskie_operacja_bazyliszek_09

Czym różni się najnowsza produkcja Allegro od swoich poprzedników? Twórcy tym razem postawili na humor i dialogi, powierzając główne role aktorom znanym z ról komediowych – Pawłowi Domagale i Olafowi Lubaszenko. Obaj propozycję udziału w projekcie przyjęli z entuzjazmem. – Decydujące znaczenie miał scenariusz i osoba reżysera, którego niezwykle wysoko cenię za jego wcześniejsze dokonania. Inne filmy z tego cyklu widziałem i zrobiły na mnie kolosalne wrażenie. Zwłaszcza druga część „Twardowsky’ego”. To, co wyróżnia ten cykl, oprócz wspaniałych efektów specjalnych, to według mnie oryginalne, przewrotne poczucie humoru – mówi Olaf Lubaszenko. – To, że projekt jest komercyjny i produkuje go Allegro nie stanowiło dla mnie przeszkody. Wręcz przeciwnie – uważam, że tego typu konstrukcje będą coraz częściej stosowane w przyszłości – dodaje.

allegro_legendy_polskie_operacja_bazyliszek_11Legendy Polskie są projektem z pogranicza kultury i reklamy, który jest wyjątkowym sposobem na budowanie marki w cyfrowym świecie. Projekt przedstawia na nowo znane, tradycyjne polskie historie w sposób atrakcyjny i zrozumiały dla młodego odbiorcy, żyjącego w świecie internetu i mediów społecznościowych. Odwaga, siła, duma, poświęcenie czy sprawiedliwość wcale się nie zdewaluowały. Tak pożądane dziś cechy jak kreatywność czy innowacyjność nie były obce bohaterom dawnych podań i opowieści. Allegro do projektu zaprosiło znanych twórców, aktorów i muzyków a reżyserię powierzyło Tomaszowi Bagińskiemu.

– Nasza współpraca jest idealna, bardzo wiele nauczyliśmy się o sobie i od siebie. Twórcy potrzebują mądrych producentów, a producenci mądrych twórców – tylko na styku tych dwóch sił mogą się rodzić rzeczy prawdziwie niezwykłe – mówi Tomasz Bagiński. – Wydaje mi się też, że współpraca się zacieśnia, bo widzimy, że to działa. Pierwsze filmy dla wszystkich były rodzajem testu, teraz z każdą kolejną produkcją mamy coraz lepszą wizję kierunku, w którym idziemy i stajemy się coraz bardziej zgrani jako zespół. Świetnie też reaguje na to widownia. Ludzie zrozumieli, że wychodzimy do nich z projektem, który nie jest tępym marketingiem. Celem jest mocny wpływ na całość polskiej kultury – dodaje.

O sukcesie projektu może świadczyć liczba wyświetleń filmów, które wchodzą w skład cyklu – do tej pory produkcje zostały obejrzane prawie 9 mln razy. W tym roku na fanów Legend Polskich czeka jeszcze kilka niespodzianek: w przyszłym tygodniu swoją premierę będzie miał teledysk do utworu Mr. Zoob „Mój jest ten kawałek podłogi” ze ścieżki dźwiękowej do „Operacji Bazyliszek” a w grudniu kolejna produkcja krótkometrażowa pt. „Jaga”.

Fot. Materiały promocyjne.

Wcześniejsza legenda – Piekło mieści się… w Raczkach. Tomasz Bagiński ukończył produkcję „Twardowsky 2.0” (wideo)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj