Na razie wszystko wskazuje na to, że budowa obwodnicy Suwałk będzie realizowana zgodnie z harmonogramem – jeśli nie wpłyną żadne protesty dotyczące tej inwestycji.
W środę, 28 grudnia Wojewoda Podlaski podjął zawieszone postępowanie administracyjne o zatwierdzeniu projektu budowlanego i zezwolenie na realizację inwestycji drogowej dla odcinków A i B suwalskiej obwodnicy.
To już jeden z ostatnich etapów procedowania niezbędnych pozwoleń do rozpoczęcia budowy tej drogi.
Przypomnijmy, że wniosek o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej – budowę obwodnicy Suwałk, trafił pod koniec lipca 2016 r. do Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku.
Złożył go wykonawca – firma Budimex, jako pełnomocnik inwestora – GDDKiA. Po otrzymaniu decyzji wojewody, rozpocznie się kolejny etap prac – roboty budowlane. Ten etap przewidziany jest na początek 2017 r.
Zgodnie z umową z października ubiegłego roku, niemal 13-kilometrowa obwodnica Suwałk realizowana jest w systemie „Projektuj i buduj” . Będzie fragmentem drogi ekspresowej S 61.
Obwodnica Suwałk łączy się z dwujezdniowym fragmentem obwodnicy Augustowa (12 km) na węźle „Suwałki Południe” (dawniej Lotnisko). Następnie ominie Suwałki od zachodu i północy i połączy się z istniejącą drogą krajową nr 8 (Suwałki – Budzisko).
Obwodnica Suwałk to dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, pas rozdzielający, pas awaryjny, drogi serwisowe. Droga przewidziana jest do realizacji w nawierzchni cementowej – będzie to pierwsza tego typu „eska” na Podlasiu, przystosowana do najcięższego ruchu KR7, dopuszczalny nacisk– 115 kN / oś.
Treść poniżej (jeśli dokument nie wyświetla się prawidłowo, kliknij TUTAJ):