Reklama

Kolejny fragment trasy Via Baltica w realizacji

Data:

- Reklama -

Mowa o części obwodnicy Łomży, czyli odcinku przyszłej drogi ekspresowej S61 między węzłami „Łomża Południe” (łącznie z węzłem) a „Łomża Zachód” (będącego w zakresie sąsiadującego zadania).

Źródło: GDDKiA oddział Białystok

Inwestycja jest częścią obwodnicy Łomży wyprowadzającej  drogę ekspresową  S61 w kierunku południowym, w stronę węzła na S8 w okolicach Ostrowi Mazowieckiej (w.Podborze). Natomiast na północy połączy się z kolejnym odcinkiem obwodnicy Łomży (węzeł „Łomża Zachód” – węzeł „Kolno”) na który przetarg został rozstrzygnięty 12 grudnia br., w kierunku na Szczuczyn – Ełk.

Umowa na budowę 7-kilometrowego fragmentu obwodnicy Łomży została już podpisana, to nie tylko gwarancja powstania całej, 20-kilometrowej obwodnicy tego miasta, ale też kolejny etap faktycznej realizacji drogi ekspresowej S61, czyli Via Baltici od Ostrowi Mazowieckiej aż po granicę z Litwą.

Odcinek zrealizuje firma Mota Engil Central Europe SA, która złożyła najkorzystniejszą ofertę, gdzie kwota wynosi ponad 218,1 mln zł, w przetargu rozstrzygniętym 16 października br. Wykonawca ma wybudować ponad 7 km 2-jezdniowej drogi ekspresowej S61 oraz węzeł Łomża Południe i wychodzący z niego 9-kilometrowy odcinek drogi krajowej nr 63, w kierunku na Zambrowa.

Realizacja przewidziana jest w systemie „Projektuj i buduj”. W sumie zaplanowano na całość zadania 31 miesięcy przy wyłączeniu okresów zimowych w tracie budowy. To oznacza, że Wykonawca powinien zaprojektować trasę i uzyskać decyzję ZRID w ciągu pierwszych 15 miesięcy, a w kolejnych i 16 miesiącach zrealizować prace budowlane oraz uzyskać pozwolenia na użytkowanie. W trakcie samej budowy nie wlicza się w czas realizacji okresów zimowych (15 grudnia – 15 marca).

Dane techniczne: S 61 od węzła „Łomża Południe” (z węzłem) do węzła „Łomża Zachód” (bez węzła):

– długość – 7,186 km,

– przekrój drogi ekspresowej 2×2;  szerokość pasa 3,5 m, 2,5-metrowe pasy awaryjne, jezdnie oddzielone 5 m pasem zieleni,

– nawierzchnia z betonu cementowego gr. 27 cm.;

– budowa i przebudowa min. kanalizacji deszczowej, kanału technologicznego, systemu zarządzania ruchem;

– kat. Ruchu – KR6, obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś;

– obiekty inżynierskie: 1 most, 14 wiaduktów, 1 przejście dla zwierząt;

– infrastruktura ochrony środowiska, w tym: ekrany akustyczne, zbiorniki retencyjne, ogrodzenie całej drogi ekspresowej

Węzeł „Łomża Południe” – tu budowany odcinek drogi ekspresowej S61 połączy się z nowo budowanym fragmentem drogi krajowej nr 63 (w odległości 1,178 km od początku inwestycji), który ma przebiegać pod drogą ekspresową. Wykonany węzeł zapewni relacje Łomża – Ostrów Mazowiecka, Łomża – Zambrów, w przeciwnym kierunku Łomża – Ełk oraz połączenie z drogą wojewódzką nr 677. Węzeł zajmie około 6 ha terenu.

DK 63 – nowy odcinek od węzła „Łomża Południe” do podłączenia do istniejącej dk 63 w rejonie miejscowości Podgórze ;

– klasa GP

– długość – 8,9 km

– przekrój drogi Głównej ruchu Przyspieszonego (GP) – 1×2

– nawierzchnia bitumiczna

– kat. ruchu – KR4, obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś;

– wiadukt kolejowy nad linią kolejową nr 49 relacji Śniadowo – Łomża

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Udostępnij:

Reklama

Najczęściej czytane

Przeczytaj więcej
Powiązane

Rail Baltica otrzyma dodatkowo 1,1 miliarda euro na kolejne etapy wdrożenia projektu

Spółka joint venture Rail Baltica państw bałtyckich, RB Rail...

Chciałabym zobaczyć wszystkie „światy”. Wywiad z Anetą Stabińską, fotografką z Sejn

Aneta Stabińska swoją wieloletnią pasję zmieniła w zawód, ostatnio...

Warszawa bez mięsa – czy Suwałki mogą być następnym miastem?

W ostatnich dniach głośno zrobiło się o raporcie organizacji...

Unikatowy kompleks cmentarzy może zostać pomnikiem historii. Wreszcie będzie tam porządek?

Stan kompleksu cmentarzy siedmiu wyznań w Suwałkach pozostawia wiele...