Śniadanie to niewątpliwie najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Dzięki odpowiednio skomponowanym składnikom jesteśmy pewnie, że dostarczamy do organizmu niezbędnych wartości odżywczych na początek dnia.

Przykładowe przepisy na zdrowe śniadanie

Bardzo popularnym posiłkiem na śniadanie jest owsianka. Do jej przygotowania wystarczą płatki owsiane, mleko, słodzik, siemię lniane i szczypta cynamonu. W zależności od upodobań można dodać owoce, migdały, albo gorzką czekoladę. Szybkim daniem jest również frittata. Wystarczy wymieszać w misce jajka z solą i pieprzem, a na patelni podsmażyć kawałki ugotowanego buraka. Później dodać do niego jajka i kawałki makreli bez skóry, na wierzch rozkruszyć kozi ser i smażyć omlet na wolnym ogniu z dwóch stron.

Koktajle i soki

Alternatywą są bogate w witaminy koktajle, albo świeżo wyciskane soki z warzyw i owoców. Poranne smoothie można przygotować w 3 minuty. Wystarczy zblendować nieklarowany sok z jabłek, szpinak, jarmuż i banan. Amatorom czekolady z pewnością przypadnie do gustu koktajl z kakao, mleka, banana i miodu. Świetną pinakolade otrzymamy z połączenia ananasa i mleka kokosowego. Każdy ze wspomnianych koktajli ma około 300 kcal. Domowe soki i smoothie są nie tylko zdrowe i bogate w niezbędne składniki odżywcze, ale również pożywne i proste w przygotowaniu. Każdy zdajdzie choćby 10 minut na to, by skomponować pełnowartościowe śniadanie. Dodatkowo, co jakiś czas można przygotowywać koktajle oczyszczające, które pomogą pozbyć się zalegających substancji i toksyn z organizmu.

Dieta pudełkowa

Dla osób, które z powodu natłoku obowiązków i szybkiego tempa pracy nie znajdują czasu na właściwe skomponowanie śniadania, rozwiązaniem jest dieta pudełkowa. Specjaliści i dietetycy przygotowują dostosowaną do klienta dietę, która dostarcza niezbędnych składników odżywczych. Usługę cateringu dietetycznego oferuje np.: apeteat.pl. Firma działa na terenie całej Polski. Dzięki diecie w pudełkach, można zaoszczędzić mnóstwo czasu, bez konieczności rezygnacji ze zdrowego odżywiania. Przedsiębiorstwo proponuje przykładowy zestaw próbnych posiłków na cały dzień, dzięki czemu można przetestować, czy oferowane menu spełnia oczekiwania zainteresowanych. Korzystanie z cateringu dietetycznego staje się coraz bardzie popularne, dzięki usłudze możemy zadbać o właściwe odżywianie przez cały dzień.

Przygotowanie odpowiedniego, pożywnego śniadania nie jest trudne. Trzeba jedynie poświęcić chwilę czasu, na skomponowanie właściwego dania. Menu można zmieniać w zależności od pory roku i dostępnych produktów. Zawsze warto korzystać z sezonowych owoców i warzyw, które są pełne witamin. Trzeba również pamiętać, że śniadanie ma dodawać energii na cały poranek, dlatego powinno zawierać węglowodany. Kolejne posiłki nie muszą być już bombami energetycznymi, więc cukry najlepiej zastąpić białkiem. W zależności od pory dnia, ilość konkretnych składników odżywczych się zmienia.

 

Dodaj komentarz