Pociąg Hańcza relacji Suwałki – Kraków Główny powróci na tory 9 czerwca 2019 r. Suwalski Ratusz otrzymał też informacje o tym, jak może wyglądać układ kolejowy w Suwałkach w związku z planowaną budową Rail Baltica.
Przypomnijmy, że o to połączenie walczyli mieszkańcy Suwalszczyzny, tworząc elektroniczną petycję, pod którą podpisało się ponad 5100 osób. Kolejne pisma do przedstawicieli spółki kolejowej wysyłali też prezydent Suwałk i inni samorządowcy z regionu.
Z pisma Pełnomocnika Zarządu spółki PKP Intercity, które wpłynęło do Urzędu Miejskiego w Suwałkach, wynika, że pociąg Hańcza relacji Suwałki – Kraków główny od 9 czerwca 2019 r. będzie odjeżdżał z Suwałk o godz. 15:40 i przyjeżdżał do Krakowa o 23:37. Z Krakowa wyjeżdżać będzie o godz. 4:25, aby do Suwałk dotrzeć o 12:40.
To jednak nie wszystkie kolejowe wieści. W środę, 13 lutego prezydent Suwał, Czesław Renkiewicz wziął udział w konsultacjach zorganizowanych przez firmę TPF, która przygotowuje dokumentację przedprojektową dla odcinka Rail Baltica od Ełku do granicy Polski z Litwą.
– Nasze postulaty zostały zaakceptowane. Stacja towarowa zostanie przeniesiona z centrum Suwałk na Papiernię, w centrum miasta znajdzie się dworzec czołowy. Będzie też przystanek dla pociągów pasażerskich międzynarodowych, zlokalizowany na wysokości skrzyżowania ul. Utrata i Staniszewskiego – relacjonuje przebieg spotkania Czesław Renkiewicz.
Przez Suwałki pociągi będą mogły mknąć z prędkością do 120 km/h. Pojawi się wiadukt na ul. Raczkowskiej i tunel na ul. Sejneńskiej. Budowa nadgranicznego odcinka Rail Baltica powinna zakończyć się do 2027 roku.