Niezwykłe rowery, piknik militarny, oprogramowanie pozwalające na obsługę komputera przy pomocy twarzy i oczu, najlepsze smaki, najciekawsze trendy, najbardziej niesamowite pomysły, imprezy, przedsięwzięcia – publiczność poznała nowych laureatów tegorocznej Podlaskiej Marki we wtorkowy wieczór (7 maja) podczas uroczystej gali w Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku.
Laureatami Podlaskiej Marki 2018 w poszczególnych kategoriach zostali: 1. Produkt Spożywczy – Produkty firmy Podlaskie Zakłady Zbożowe S.A.
2. Produkt Użytkowy – Rowery bez ograniczeń – MAD Adam Zdanowicz
3. Inwestycja – Przedszkole Samorządowe Gminy Supraśl w Grabówce
4. Odkrycie – EyeFace – Imago Krzysztof Matuk
5. Wydarzenie – Podlaski Piknik Militarny „Misja Wschód” – Stowarzyszenie Inicjatyw Społecznych „Czemu By Nie”
6. Kultura – Filharmonia Kameralna im. Witolda Lutosławskiego w Łomży
7. Społeczeństwo – Stowarzyszenie Pomocy Rodzinie „Droga”
Podlaską Markę Konsumentów – otrzymała Fundacja „Naszpikowani”
Honorowym Ambasadorem Województwa Podlaskiego – został prof. Henryk Skarżyński
Ambasadorem Podlaskiej Gospodarki – Branża IT, a wyróżnienie honorowe – Podlaską Markę Pokoleń otrzymała Politechnika Białostocka.
Do udziału w plebiscycie zostało zgłoszonych niemal 300 różnorodnych propozycji, z których do właściwej rywalizacji zakwalifikowało się 187 kandydatur. Każdy z laureatów otrzymał nagrodę pieniężną w wysokości 10 000 złotych oraz promocję na antenie TVP 1.