Najpierw wyjazd do Brukseli, a później do Warszawy – na konferencję poświęconą kreatywnej edukacji, pozwolił nam spojrzeć z dystansu na to, co robimy. Widzę, że „Bajka” w sposobie pracy z dzieckiem nie odbiega od najlepszych szkół w kraju – podkreśla Urszula Duda, dyrektor Niepublicznej Terapeutycznej Szkoły Podstawowej „Bajka” w Suwałkach.

„Bajka” prowadzona jest przez Podlaskie Stowarzyszenie Terapeutów. Od lat działalność placówki wspierana jest również poprzez szeroką sieć kontaktów między organizacjami pozarządowymi. Jedną z takich wspólnych inicjatyw był wyjazd do Brukseli w dniach 16-20 października, w którym uczestniczyli członkowie Podlaskiego Sejmiku Osób z Niepełnosprawnościami. Urszula Duda jest członkinią zarządu tej organizacji. Jak zaznacza, do Belgii pojechało 15 osób z regionu podlaskiego, które uczestniczyły w rozmowach i spotkaniach z europosłami. Główną myślą, jaka narodziła się po tym wyjeździe, jest realizowanie inicjatyw oddolnych i poprzez dobre praktyki zwracanie uwagi osobom decyzyjnym na rozwiązania, które mogą stać się rozwiązaniami systemowymi.

O wyjeździe do Belgii opowiada Urszula Duda:

Wdrażaniu rozwiązań z tzw. dobrych praktyk w najlepszych polskich szkołach poświęcona była konferencja, która odbyła się 26 października w Warszawie. Spotkanie dotyczyło innowacyjnych sposobów pracy z dziećmi. – „Bajka” nie odbiega od najlepszych szkół w kraju. Od dawna stawiamy na nauczanie przez doświadczenie, pracujemy w nowatorski sposób, wykorzystując edukację w oparciu o talenty. Polskie prawo daje nauczycielom wielkie możliwości, warto z nich skorzystać – przekonuje dyrektor „Bajki”.

O kreatywnej edukacji Urszula Duda:

W „Bajce” i szkole branżowej uczy się 74 uczniów. Zajęcia trwają również w budynku przy ul. Paca 4, czyli w obiekcie, w którym cały czas prowadzone są prace remontowe. Plany „Bajki” pomagają finansować nie tylko osoby prywatne, ale też duże firmy, takie jak CAL czy Reso Europa Service. Dzięki wsparciu od niedawna uczniowie szkoły dowożeni są na zajęcia sportowe Normanem – tak został nazwany 9-osobowy Ford zakupiony ze środków PFRON i 1 proc. podatku. Akcje charytatywne, koncerty, umowy dotyczące współpracy to tylko niektóre z form integracji środowiska lokalnego na rzecz dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu. Warto przypomnieć, że salę do integracji pomogli w ostatnim czasie wyremontować pracownicy firmy Forte, a korytarz w szkole, tzw. miejsce wspólne zostało zrealizowane w ramach projektu uczniów z III LO w Suwałkach – „Zwolnieni z teorii”.

Dodaj komentarz