Po wskazaniu komisji, która oceniała zgłoszone w konkursie prace, sondzie internetowej oraz konsultacjach z grafikami prezydent Suwałk podjął ostateczną decyzję w sprawie wyboru logo, które będzie promować przyszłoroczny jubileusz 300-lecia Miasta Suwałki. Jest to praca zgłoszona przez suwalczanina, Marcina Gwiazdowskiego.

Marcin Gwiazdowski tworzeniem grafiki zajmuje się zawodowo. Współpracuje m.in. z Teatrem Narodowym w Warszawie, jest autorem projektu i  ilustracji do wydawnictwa „Suwalskie limeryki latem 2007-2017”; działa w tandemie z projektantką Kamą Schinwelską, tworząc Studio ELIPSY, które w 2018 roku zostało laureatem konkursu Polish Graphic Design Awards i zdobyło nagrodę główną w kategorii: plakat użytkowy oraz wyróżnienie w kategorii: identyfikacja uproszczona.

Logo, które wygrało konkurs jest pracą, którą pierwotnie wskazała jako zwycięską komisja powołana przez prezydenta Suwałk. Czesław Renkiewicz postanowił jednak, że ostateczną decyzję podejmie po przeprowadzeniu sondy internetowej oraz konsultacjach z profesjonalnymi grafikami i artystami.

Niestety, wyniki głosowania internetowego, które miały być podpowiedzią, nie były miarodajne, ponieważ po analizie oddanych głosów stwierdzono, że w wyniku pominięcia zabezpieczeń sondy doszło do manipulacji ostatecznym wynikiem. Z kolei artyści, z którymi konsultował się prezydent zasugerowali, by właśnie logo autorstwa Marcina Gwiazdowskiego było wizytówką 300-lecia Suwałk – co jest zbieżne z werdyktem komisji oceniającej projekty.

Zwycięskie logo ulegnie jeszcze delikatnej korekcie i zostanie ono opublikowane w ostatecznej wersji już w najbliższym czasie.

Dodaj komentarz